Brutális következménye lehet annak, hogy a főváros nem foglalkozott Vitézy Dávid figyelmeztetéseivel

2023. augusztus 30. 10:14

A BKK véletlenül sem ismeri be a hibát, az időjárást okolják.

2023. augusztus 30. 10:14

Súlyos következménye lehet annak, hogy a főváros nem foglalkozott Vitézy Dávid aggályaival – írta meg a Világgazdaság

A lap szerint az Üllői úti kerékpársávokkal a 100E népszerűségét veszélyezteti Budapest vezetése, pedig az milliárdos bevételt termel az amúgy Karácsony Gergely panaszai szerint forráshiánnyal küzdő BKK számára. 

Miközben Ön ezt olvassa, valaki máshol már kattintott erre:

Végre leleplezték Von der Leyen mestertervét: így játszaná el Brüsszel és Kijev az unió jövőjét

Végre leleplezték Von der Leyen mestertervét: így játszaná el Brüsszel és Kijev az unió jövőjét
Tovább a cikkhezchevron

Vitézy Dávid volt közlekedési államtitkár pedig hiába szólt időben, 

már az iskolakezdés előtt jóval tovább tart bejutni a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről a Deák Ferenc térre, mint az Üllői úti buszsáv megszüntetése előtt.

A lap a BKK közlekedési riportjára hivatkozva arról ír, hogy a közlekedési központ bár bevallja, hogy egymás után a harmadik hónapban is csökkent a mikromobilitási forgalom, viszont az időjárást indokolják.

A legfrissebb, júliusi adatok alapján csaknem 904 ezren haladtak át a 12 mérési ponton, ami 7 százalékkal kevesebb a tavalyi hetedik hónaphoz képest. Úgy tűnik, a rollereket használókat kevésbé zavarta az időjárás, az általuk generált forgalom 32 százalékkal nőtt éves alapon.

A buszközlekedés szenvedi meg a zöld karókat

Vitézy Dávid, a BKK volt vezérigazgatója, egykori közlekedési államtitkár rávilágított: a 100E a semmiből óriási utasforgalmat épített fel, sok milliárd forint bevételt termel a BKK-nak, és nem más járatoktól, hanem a taxiktól szerzett utasokat.

„Ötven taxi helyett jár egy darab csuklós busz. Ez pontosan az a módváltás, ami a város stratégiai céljaiban szerepel, és ezt a buszsáv tette lehetővé. Csökkentek a dugók és a környezetszennyezés”

– írta Vitézy Dávid.

Nyitókép: Vitézy Dávid Facebook-oldala

 

 

Összesen 28 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
alphaville
2023. augusztus 30. 20:13
Vitézynek közlekedés ügyekben mindig igaza van, ez alap.
Válasz erre
0
1
Szekértábor
2023. augusztus 30. 15:38
Hát ez a kérdés két szempontból is megközelíthető: amennyiben az a cél, hogy a repülőtérről csak az jöjjön a belvárosba, akinek ez a végcélja, akkor ugyanúgy visszaszoríthatjuk a tömegközlekedést, mint az autósokat. Azonban előbb meg kell erősíteni vagy teremteni azokat a harántirányú (tömeg)közlekedési kapcsolatokat, amelyek révén a belváros időveszteség nélkül elkerülhető (vasúti körgyűrű, stb.). Ha azonban a cél pusztán a kerékpársávok hosszának növelése, akkor ez egy rettenetesen elhibázott döntés volt. Budapesten természetesen ugyanúgy ki kellene alakítani a kerékpáros infrastruktúrát, mint a kerékpáros hagyományokkal rendelkező nagyvárosokban. De szerintem elsősorban kis mellékutcákat kellene (lényegében) autómentesíteni, és teljes egészében átadni a kerékpárosoknak, nem pedig a kipufogógázban fuldokló sugárutakból, és körutakból elvenni egy-egy sávot, hogy még jobban beduguljanak.
Válasz erre
3
1
Ergit
2023. augusztus 30. 11:31
Csak úgy negaon mellesleg javasolnám, hogy az M0-ás "körgyűrű legyen megint ingyenes! Ha többet közlekednék, szívesebben mennék inkább azon a rokonokhoz, mint átbumlizni a városon, mert ólcsobb a benzinktg, mint az M0-ás matricadíj.
Válasz erre
7
3
makapaka2
2023. augusztus 30. 11:27
Meddig tűrik meg a budapestiek balfék, hazug, tolvaj Gelgelyt Budapest élén?
Válasz erre
12
3
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!