Súlyos következménye lehet annak, hogy a főváros nem foglalkozott Vitézy Dávid aggályaival – írta meg a Világgazdaság.
A lap szerint az Üllői úti kerékpársávokkal a 100E népszerűségét veszélyezteti Budapest vezetése, pedig az milliárdos bevételt termel az amúgy Karácsony Gergely panaszai szerint forráshiánnyal küzdő BKK számára.
Vitézy Dávid volt közlekedési államtitkár pedig hiába szólt időben,
már az iskolakezdés előtt jóval tovább tart bejutni a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről a Deák Ferenc térre, mint az Üllői úti buszsáv megszüntetése előtt.
A lap a BKK közlekedési riportjára hivatkozva arról ír, hogy a közlekedési központ bár bevallja, hogy egymás után a harmadik hónapban is csökkent a mikromobilitási forgalom, viszont az időjárást indokolják.
A legfrissebb, júliusi adatok alapján csaknem 904 ezren haladtak át a 12 mérési ponton, ami 7 százalékkal kevesebb a tavalyi hetedik hónaphoz képest. Úgy tűnik, a rollereket használókat kevésbé zavarta az időjárás, az általuk generált forgalom 32 százalékkal nőtt éves alapon.
A buszközlekedés szenvedi meg a zöld karókat
Vitézy Dávid, a BKK volt vezérigazgatója, egykori közlekedési államtitkár rávilágított: a 100E a semmiből óriási utasforgalmat épített fel, sok milliárd forint bevételt termel a BKK-nak, és nem más járatoktól, hanem a taxiktól szerzett utasokat.
„Ötven taxi helyett jár egy darab csuklós busz. Ez pontosan az a módváltás, ami a város stratégiai céljaiban szerepel, és ezt a buszsáv tette lehetővé. Csökkentek a dugók és a környezetszennyezés”
– írta Vitézy Dávid.
Nyitókép: Vitézy Dávid Facebook-oldala