Brutális következménye lehet annak, hogy a főváros nem foglalkozott Vitézy Dávid figyelmeztetéseivel

2023. augusztus 30. 10:14

A BKK véletlenül sem ismeri be a hibát, az időjárást okolják.

2023. augusztus 30. 10:14

Súlyos következménye lehet annak, hogy a főváros nem foglalkozott Vitézy Dávid aggályaival – írta meg a Világgazdaság

A lap szerint az Üllői úti kerékpársávokkal a 100E népszerűségét veszélyezteti Budapest vezetése, pedig az milliárdos bevételt termel az amúgy Karácsony Gergely panaszai szerint forráshiánnyal küzdő BKK számára. 

Vitézy Dávid volt közlekedési államtitkár pedig hiába szólt időben, 

már az iskolakezdés előtt jóval tovább tart bejutni a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről a Deák Ferenc térre, mint az Üllői úti buszsáv megszüntetése előtt.

A lap a BKK közlekedési riportjára hivatkozva arról ír, hogy a közlekedési központ bár bevallja, hogy egymás után a harmadik hónapban is csökkent a mikromobilitási forgalom, viszont az időjárást indokolják.

A legfrissebb, júliusi adatok alapján csaknem 904 ezren haladtak át a 12 mérési ponton, ami 7 százalékkal kevesebb a tavalyi hetedik hónaphoz képest. Úgy tűnik, a rollereket használókat kevésbé zavarta az időjárás, az általuk generált forgalom 32 százalékkal nőtt éves alapon.

A buszközlekedés szenvedi meg a zöld karókat

Vitézy Dávid, a BKK volt vezérigazgatója, egykori közlekedési államtitkár rávilágított: a 100E a semmiből óriási utasforgalmat épített fel, sok milliárd forint bevételt termel a BKK-nak, és nem más járatoktól, hanem a taxiktól szerzett utasokat.

„Ötven taxi helyett jár egy darab csuklós busz. Ez pontosan az a módváltás, ami a város stratégiai céljaiban szerepel, és ezt a buszsáv tette lehetővé. Csökkentek a dugók és a környezetszennyezés”

– írta Vitézy Dávid.

Nyitókép: Vitézy Dávid Facebook-oldala

 

 

Összesen 28 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
alphaville
2023. augusztus 30. 20:13
Vitézynek közlekedés ügyekben mindig igaza van, ez alap.
Szekértábor
2023. augusztus 30. 15:38
Hát ez a kérdés két szempontból is megközelíthető: amennyiben az a cél, hogy a repülőtérről csak az jöjjön a belvárosba, akinek ez a végcélja, akkor ugyanúgy visszaszoríthatjuk a tömegközlekedést, mint az autósokat. Azonban előbb meg kell erősíteni vagy teremteni azokat a harántirányú (tömeg)közlekedési kapcsolatokat, amelyek révén a belváros időveszteség nélkül elkerülhető (vasúti körgyűrű, stb.). Ha azonban a cél pusztán a kerékpársávok hosszának növelése, akkor ez egy rettenetesen elhibázott döntés volt. Budapesten természetesen ugyanúgy ki kellene alakítani a kerékpáros infrastruktúrát, mint a kerékpáros hagyományokkal rendelkező nagyvárosokban. De szerintem elsősorban kis mellékutcákat kellene (lényegében) autómentesíteni, és teljes egészében átadni a kerékpárosoknak, nem pedig a kipufogógázban fuldokló sugárutakból, és körutakból elvenni egy-egy sávot, hogy még jobban beduguljanak.
Ugandai Bubu
2023. augusztus 30. 11:37
A kormány talán foglalkozott Vitézy dávid aggályaival? Telibeszarták az egészet, hiába veri az asztalt Vitézy ével óta. Jön Lazarovics troll komcsielvtárs és odaszart a fehér abroszra, zabáld magyar! Innentől kezdve az egész csak ócska fos szopónyaló fizetett kesmanyik uszítás.
Ergit
2023. augusztus 30. 11:31
Csak úgy negaon mellesleg javasolnám, hogy az M0-ás "körgyűrű legyen megint ingyenes! Ha többet közlekednék, szívesebben mennék inkább azon a rokonokhoz, mint átbumlizni a városon, mert ólcsobb a benzinktg, mint az M0-ás matricadíj.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!