Meg kell emelnünk a BKK vonaljegyek árait

2023. július 21. 10:02

A kormányzati sarcpolitika immár a közösségi közlekedés működtetését veszélyezteti.

2023. július 21. 10:02
Karácsony Gergely
Karácsony Gergely
Facebook

„Meg kell emelnünk a BKK vonaljegyek árait, hogy a bérletekét ne kelljen és biztonságban legyen a budapesti közösségi közlekedés.

Megtesszük az elkerülhetetlent, a BKK vonaljegyek árának emelését, mert a kormányzati sarcpolitika immár a közösségi közlekedés működtetését veszélyezteti. A bérletárak viszont továbbra is változatlanok maradnak, és fenntartjuk a 14 év alattiak és az álláskeresők ingyenes utazását! A hátteret már sokszor elmondtam. Működtetjük és fejlesztjük a közösségi közlekedést. Csak az elmúlt évben több száz új busz és félszáz troli érkezett. Új, korszerű villamosok álltak szolgálatba, és befejeződött az M3-as metró felújítása. Közben a kormány 15-szörösére emelte a budapestiekre kirótt elvonást és ma már Budapest finanszírozza a kormányt, és nem fordítva.

Hogy miért most, miért ennyivel és miért pont a vonaljegyet?

1. A vonaljegyek ára 10 éve változatlan, a MÁV, a Volán és számos nagyváros már árat emelt az elmúlt hónapokban - Budapesten sem tehetünk mást. Főleg mivel a kormányzati megszorítások már a város működőképességét veszélyeztetik. Előbb-utóbb emelnünk kellene és sokkal tisztességesebb ezt a választás előtt őszintén megtenni, mint a választás után sunnyogva.

2. Jelenleg a magyar városok közül Budapesten az egyik legolcsóbb a vonaljegy. Az emelés mértéke most az elkerülhetetlen minimum. Szeptembertől egy vonaljegy 450 forintba kerül majd, az úgynevezett fedélzeti vonaljegy, vagyis a buszokon megvásárolható jegy 600 forint, a 10-es gyűjtőjegy 4 ezer forint lesz. Ez az emelkedés a töredéke az elmúlt tíz év inflációjának – ha annyival emelnénk, mint amennyivel egy gombóc fagyi ára nőtt az elmúlt évtizedben akkor 990 forint lenne egy jegy. De ennél sokkal kevesebbel emelünk, a bérletek ára pedig – a vágtató infláció ellenére is – változatlan marad.

3. És miért a vonaljegyet? Hogy a bérleteket ne kelljen. És hogy arra ösztönözzük az embereket, hogy alkalmi jegyvásárlás helyett inkább bérletet vegyenek és ha már bérletük van, akkor még többet használják a közösségi közlekedést – amivel mindenki jobban jár.

Az elmúlt években mindent megtettünk, hogy a kormányzati megszorításokból a lehető legkevesebbet érezzenek meg a budapestiek. Most a minimumot léptük meg a biztonságosan működő Budapest érdekében, a jövő érdekében. Számítok a kormánypropaganda támadásaira, akik nyilván megfeledkeznek majd arról, hogy az állami közlekedési cégek ennél nagyobb arányban emeltek.

De még inkább számítok a budapestiek megértésére.”

Fotó: MTI/Balogh Zoltán

 

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!
az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 106 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
KBA98
2023. július 22. 16:35
Szemétláda! Miért nem az ingyenélők fizetését vonod meg!
redford-2
2023. július 22. 10:40
A kormányzati megszorításokból a budapestiek keveset éreztek. Igaz, abból is, hogy van főpolgármesterük....
jostothu
2023. július 22. 08:52
Azt hittem a te és a "tanácsadóid" fizetését kell megfelezni te szemét pondró!
Denia
2023. július 22. 06:53
Csődbe vitted a fővárost, te szemétláda! Mi van az iparűzési adóval, hogy-hogy nem lobogtatod a számokat, hogy mennyit vett el a kormány, és mennyivel kevesebb az iparűzési adó bevétel, mint a pandémia előtt? Ja, mert hogy sokkal több... A normatív támogatásotok is sokkal több, mint Tarlós idején.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!