BKK: A férfiaknak se legyen ciki buszra ülni
Egy felmérés szerint a nők 48, a férfiak 39 százaléka százaléka használja a BKV-t.
A közlekedési vállalat szerint az utasok közlekedési kultúrája okozza a problémákat.
Az elmúlt hetekben többször is meghibásodtak a liftek a 2023 nap alatt, 225 milliárd forintból felújított M3-as metró vonalán – írta a Világgazdaság. A lap meg is kereste a főváros közlekedési vállalatát, hogy megtudja mi okozza a fennakadásokat. A BKV válaszában azt írta: „a BKV Zrt. karbantartó személyzete ilyenkor azonnal megteszi a szükséges intézkedéseket az esetleges hibák mielőbbi elhárítására, amelyek
az esetek döntő többségében az utazóközönség nem megfelelő utazási kultúrájából adódnak.”
A vállalat azt is megjegyezte, hogy mivel ezen felvonók még a garanciális időszakban vannak, a garanciális jellegű hibák kijavítása a felújítást végző vállalkozó érdekkörébe tartozik. A Világgazdaság arra is rákérdezett, hogy eddig hány alkalommal és milyen hosszú ideig nem használhatták az utasok a lifteket, de erről csak annyit írta a vállalat, hogy „a hibajavítás a legtöbb esetben jellemzően perceket vesz igénybe, azonban előfordulhat hosszabb időtartamú javítás is a hiba jellegéből adódóan”.
Ezt is ajánljuk a témában
Egy felmérés szerint a nők 48, a férfiak 39 százaléka százaléka használja a BKV-t.
A Világgazdaság arra is emlékeztetett, hogy az M3-as metróvonal rekonstrukciójával párhuzamosan mind a húsz megállót akadálymentesítették a peronszint irányába. A belvárosi szakasz hét mélyállomásából hatnál ezt úgynevezett ferdeliftek beépítésével érte el a BKV, egyedül a Deák téri kapott függőleges liftet. A ferdeliftek stockholmi mintára épültek meg a kék metró vonalán, ezek a szerkezetek afféle föld alatti budavári siklók, amelyek a mozgólépcsők mellett futnak – írta a lap.
Azt is felidézték, hogy a fővárosnak az akadálymentesítéshez hasonlóan a metró klímatizálása is technikai kihívást jelent. A BKV ezzel kapcsolatban azt közölte, hogy jelenleg
áll a közbeszerzés amit az M3-as metró szerelvényeinek klimatizálására írtak ki.
Hozzátették ugyanakkor, a vizsgálatok alapján technikailag megvalósítható a légkondicionáló berendezések felszerelése. A főváros a fejlesztés költségére, illetve az orosz–ukrán háborúra hivatkozik, mondván, a metrók felújítását végző orosz gyár garanciavállalása miatt tárgyalni kell a munkálatokról, de ezt akadályozza az Oroszország elleni európai uniós szankciók hatása – írta a Világgazdaság.
***
Nyitókép: Mohai Balázs / MTI