Jelen volt a rendezvényen a gdański kikötő nagy konténerterminálja, a Baltic Hub is. Kereskedelmi menedzserük, Marcin Kamola elmondta: ők a Balti-tenger legnagyobb konténerterminálja, egyúttal a globális kereskedelem kapuja Közép- és Kelet-Európa felé; aki Magyarországon ma a JYSK-ben, Pepcóban, Ikeában, Reservedben vagy egyéb üzletekben vásárol,
jó, ha tudja, hogy ezen cégek évi több tízezer konténernyi áruját valószínűleg náluk rakodták át.
Kamola beszámotl arról, hogy a 2008-as gazdasági világválság teljesen megváltoztatta a hajózási társaságok gondolkodását, ezért 2009-től kezdve olyannyira felfutottak a távol-keleti megrendeléseik, hogy ma már a Lengyelországban átrakott távol-keleti áru kétharmadát ők kezelik, ezzel ők a Fekete- és a Balti-tengert, valamint az Adriát is beleértve egész Kelet-Közép-Európa legnagyobb átrakodó terminálja.
A Baltic Hub emellett „vésztartalék-kikötő” a jelentős részben tengeri blokád alatt álló Ukrajna számára is, napi egy vonat köti össze a Baltic Hubot az ukrán határral, s ők tudják egész Európában a leghosszabb vonatokat kiszolgálni, miközben
a tengerben 36,5 hektáron építenek új terminált, „Lengyelország egy újabb darabját”.
.