Hont András az ATV-ben: Ne tagadjuk már el, hogy a 2022-t megelőző tíz évben mérhető reálbér-növekedés volt (VIDEÓ)
Megzavart egy-két fejtegetést a statisztika az ATV péntek esti műsorában.
Az intézkedés újdonságnak számít, itthon még nem volt példa hasonlóra.
A Világgazdaság csütörtökön megjelent cikke szerint június elsejétől lép életbe a kormány által előírt kötelező akciózás a boltokban. A portálon megjegyzik: az intézkedés újdonságnak számít, itthon még nem volt példa hasonlóra, de a rekordmagas élelmiszer-infláció leszorításának érdekében indokoltnak tűnik a lépés. Az eredeti tervek szerint az intézkedés határozott idejű,
A VG szerint a kötelező akció lényege, hogy heti akciós időszakokat jelölnek ki, ami főszabály szerint csütörtök nulla órától a következő hét szerda 24 óráig tart. A kereskedő pedig köteles az akciós időszakban termékkategóriánként legalább egy terméket az elmúlt 30 napban általa alkalmazott legalacsonyabb bruttó kiskereskedelmi árhoz képest minimum 10 százalékkal olcsóbban adni. A portál csokorba szedte, hogy a legnagyobb áruházláncok mivel is készülnek az új időszakra:
Június 1-től a kötelezően előírt tízszázalékos kedvezmény helyett akár harmincszázalékos árengedményt is biztosítanak a húsz kiemelt kategória egy-egy termékére – tájékoztatta a lapot az üzletlánc, és felhívták a figyelmet arra is, hogy akciós újságjukban a kiválasztott árucikkeket kiemelt helyen jelenítik meg, amelyből az látszik, hogy a tejföl, az alma, a hagyma, a különböző pékáruk és tejtermékek vagy a kávé is legalább harminc százalékkal is olcsóbb lehet csütörtöktől.
A vállalat arról tájékoztatta a Vg-t, hogy áruházaikban a meghatározott promóciós eszközzel hívják fel a figyelmet a tíz százalékkal kedvezőbb árú termékekre, valamint az adott termékek polccímkéjén, illetve online oldalán is jelölik az árkedvezményt. A mától érvényes tescós akciók között ötven százalék kedvezménnyel értékesített vaj, 48 százalékkal kedvezőbb árú tejföl és 45 százalékkal olcsóbb friss zöldség is található.
Hozzátették, hogy a vásárlók a kormány által meghatározott húsz termékkör mindegyikében a tíz százalékot általában jelentősen meghaladó Clubcard- és bombaáras kedvezményekkel is számolhatnak.
Hétről hétre átlagosan háromezer terméket kínálnak majd kedvező, úgynevezett OkAuchan-áron – közölte az üzletlánc. A kedvezmény mértéke esetenként elérheti akár a negyven százalékot is.
„Az Auchan üzletekben tehát bizton lehet számítani arra, hogy a központi akciókon kívül hetente háromezer árucikkhez – a többi nagy bolthálózattal összehasonlítva is – jó áron lehet hozzájutni, amelyeket hamarosan a piros és sárga »OkAuchan-ár« jelölés segítségével könnyen meg lehet találni" – tájékoztattak.
A vállalat a rendeletben meghatározottak szerint felkészült a kötelező akciózásra, az alkalmazott kedvezmények mértéke pedig húsz és ötven százalék között alakul – tájékoztattak. Ez alapján a június 1-jétől június 7-ig tartó időszakban például a friss húsok és húskészítmények esetében 25–30 százalékos kedvezményt biztosít, egyes tejek és tejtermékek, valamint a pékáruk 25–40 százalék közötti akciókkal lesznek elérhetők, továbbá a megjelölt gyümölcsöket 25–30 százalékos kedvezménnyel lehet majd megvásárolni.
Mintegy 1700 Coop-üzletben egészítik majd ki az akciós választékot a június 1-től érvényes intézkedések, összesen nagyjából 2200 boltjuk működik Magyarországon, tehát hatszáz egységre nem vonatkozik a kötelező akciózás. Azonban sz összes üzletükre igaz, hogy jelenleg az akciós rendszerben hetente több száz terméket akcióznak. „A kötelező akciózásban érintett termékkategóriák ezt az termékkört színesítik majd a jövőben, mivel zömében most is van akciós választék ezekben a termékkategóriákban” – mutattak rá.
Nyitókép: ATTILA KISBENEDEK / AFP