A BKK az ügyben fellebbez a Fővárosi Törvényszéknél a bírság ellen
A BKK álláspontját az ügyben alább olvashatják:
A Budapesti Közlekedési Központra a Közbeszerzési Döntőbizottság annak ellenére szabta ki a 30+30 millió forintos bírságot, hogy határozatában maga is elismerte, hogy a BKK helyesen járt el a jegykiadó automatákkal (TVM-ekkel) kapcsolatos közbeszerzés kiírásakor, hiszen a szolgáltatás zavartalanságát csak így tudta biztosítani, illetve a legköltséghatékonyabb megoldást választotta.
„Egyetértett az ajánlatkérővel és a kérelmezettel abban a Döntőbizottság, hogy a szoftver hibás működése miatt olyan kényszerhelyzet állt elő, amely a vizsgált szerződésmódosítást az eredeti szerződéssel elérni kívánt cél elérése érdekében szükségessé tette” – írta a Közbeszerzési Döntőbizottsága határozatában. Egy másik dokumentumban a Közbeszerzési Hatóság úgy fogalmazott: „a Keretmegállapodás módosításának időpontjában a TVM készülékek a Nyertes ajánlattevő birtokában voltak, a Nyertes ajánlattevő által történő javítás jelentette a legköltséghatékonyabb és leggyorsabb megoldást Ajánlatkérő számára más gazdasági szereplőkkel való szerződés megkötése helyett.”
A BKK az ügyben fellebbez a Fővárosi Törvényszéknél a bírság ellen.