A Budapest Business Journalnak adott interjút az általa irányított cégcsoport jelenéről és jövőjéről Tiborc István, a BDPST Group többségi tulajdonosa. A miniszterelnök veje egyebek mellett arról beszélt, hogy
Budapest óriási kiaknázatlan potenciállal rendelkezik a luxusturizmusban.
Szerinte nem helyes, ha a külföldiek csak azért látogatnak a magyar fővárosba, mert olcsó.
„Ezen a felfogáson változatni kell” – hangsúlyozta. Mint mondta, jobb lenne, ha ha kevesebb, de nagyobb vásárlóerővel rendelkező vendég érkezne a fővárosba. A cél, hogy minél több vendéget csábítson a város, akik hosszabb tartózkodást foglalnak, hajlandóak vásárolni és emellett kulturális élményekre vágynak. „Bár a legényhétvégék jók, de a kifinomultabb elvárásokkal rendelkező turisták elérését is meg kell célozni” – tette hozzá.
Példaként említette Prágát, amely egy viszonylag kisebb főváros, mégis jóval több luxusmárka van ott jelen, Bécsről más nem is beszélve.
BDPST Group többségi tulajdonosa arról is beszélt, hogy cégcsoport prémium brandje, a Botaniq Collection célja, hogy ne csak szállodás és éttermek szerepeljen a portfóliójában, hanem egyéb luxusszolgáltatások is.
Tiborc a cégcsoporttal kapcsolatban azt is kiemelte, hogy összesen hétezer embert foglalkoztatnak és nagyon büszke arra, hogy nagyon alacsony a fluktuáció a BDPST-nél.
Tiborczot – mint a miniszterelnök vejét – természetesen kérdezték a közpénzekről, állami támogatásokról szóló visszatérő kritikákról is, amelynek kapcsán hangsúlyozta, hogy a cégcsoport olyan tagjai, mint a Diófa, a Gránit Bank vagy a Waberer’s, mind független menedzsmenttel rendelkeznek, és
nem utasíthatja őket, hogy milyen pályázatokra jelentkezzenek vagy ne jelentkezzenek, ezzel ugyanis a befektetőknek okozna kárt.
„Emiatt a vezetők tőlem függetlenül is helyesen döntenek ilyen ügyekben” – fogalmazott Tiborcz.
Nyitóképünk illusztráció. Fotó: Avalon/Universal Images Group via Getty Images