Üzleti osztály a repülőn: nincs már igény az első osztályú jegyekre, a business viszont tör előre
Amerikában teljesen lemondtak róla, Európában még ragaszkodnak hozzá, csak az a kérdés, meddig.
A cél, hogy minél több vendéget csábítson a város, akik hosszabb ideig tartózkodnak nálunk, hajlandóak vásárolni és emellett kulturális élményekre vágynak.
A Budapest Business Journalnak adott interjút az általa irányított cégcsoport jelenéről és jövőjéről Tiborc István, a BDPST Group többségi tulajdonosa. A miniszterelnök veje egyebek mellett arról beszélt, hogy
Szerinte nem helyes, ha a külföldiek csak azért látogatnak a magyar fővárosba, mert olcsó.
„Ezen a felfogáson változatni kell” – hangsúlyozta. Mint mondta, jobb lenne, ha ha kevesebb, de nagyobb vásárlóerővel rendelkező vendég érkezne a fővárosba. A cél, hogy minél több vendéget csábítson a város, akik hosszabb tartózkodást foglalnak, hajlandóak vásárolni és emellett kulturális élményekre vágynak. „Bár a legényhétvégék jók, de a kifinomultabb elvárásokkal rendelkező turisták elérését is meg kell célozni” – tette hozzá.
BDPST Group többségi tulajdonosa arról is beszélt, hogy cégcsoport prémium brandje, a Botaniq Collection célja, hogy ne csak szállodás és éttermek szerepeljen a portfóliójában, hanem egyéb luxusszolgáltatások is.
Tiborc a cégcsoporttal kapcsolatban azt is kiemelte, hogy összesen hétezer embert foglalkoztatnak és nagyon büszke arra, hogy nagyon alacsony a fluktuáció a BDPST-nél.
Tiborczot – mint a miniszterelnök vejét – természetesen kérdezték a közpénzekről, állami támogatásokról szóló visszatérő kritikákról is, amelynek kapcsán hangsúlyozta, hogy a cégcsoport olyan tagjai, mint a Diófa, a Gránit Bank vagy a Waberer’s, mind független menedzsmenttel rendelkeznek, és
„Emiatt a vezetők tőlem függetlenül is helyesen döntenek ilyen ügyekben” – fogalmazott Tiborcz.
Nyitóképünk illusztráció. Fotó: Avalon/Universal Images Group via Getty Images