Hidegzuhany az autósokra: jelentős változások jönnek a fővárosi parkolásban – mutatjuk hol lesz drágulás!
Több baloldali vezetésű kerületben is emelkednek a parkolási díjak.
Hiába adták át a metrót, a pótlóbuszoknak szánt sávok maradnak, ahogy nagy valószínűséggel a dugók is. Az Autóklubbal még egyeztet a városvezetés, de csak azt követően, hogy Karácsony Gergelyék bejelentették terveiket.
Bő egy hete, sok évnyi várakozás után adták át az utasforgalomnak az M3-as metrót, a Lehel tér és a Nagyvárad tér kivételével az összes megállót felújították, előbbiekben még folyik a munka, a szerelvények ott nem állnak meg. A március 20-i átadást az utasokon kívül talán csak az autósok várták ennyire, hiszen sokan arra vártak, visszakaphatják a Váci úton és a Bajcsy-Zsilinszky úton felfestett, a pótlóbuszok közlekedését segítő buszsávokat.
„most, hogy elkészült az M3-as metró, itt a lehetőség, hogy a felszínt is rendezzük!”
A városvezető úgy értékelt, a buszsávval megtűzdelt területeken a metrófelújítás hat évében megváltozott a forgalmi rend, amihez a város élete alkalmazkodott. Karácsony Gergely úgy folytatta, hogy meg kell reformálni a Bajcsy-Zsilinszky út, a Kiskörút, az Üllői út és a Váci út közlekedését.
Belvárosi autópályák helyett a városrészeket ismét összekötő, újjáéledő sugárutakat szeretnénk”
– jelentette ki.
A hivatalos kommüniké szerint Budapest vezetése a városlakók, gyalogosok és kerékpárosok érdekeit szem előtt tartva újítják meg a Váci utat, a Bajcsy-Zsilinszky utat és az Üllői utat. A főváros tervei szerint uniós forrásokból, a következő hét évben történne a kivitelezés, melyek keretében többek között
A bemutatott látványtervek között szerepel, hogy megszüntetnék a Népligetnél lévő és a Nyugati téri felüljárót, ugyanis rossz műszaki állapotban vannak, továbbá véleményük szerint olyan forgalmat generálnak, amit nem tud a belváros levezetni. Az ígéret szerint a két felüljárót 2026 után bontják le. Már ha szereznek rá forrást, és marad a városvezetés a 2024-es voksolást követően.
A nagyratörő tervek alapján újból villamos fog közlekedni a Bajcsy-Zsilinszky úton, a Lehel és a Deák tér között. Ennek értelmében egy fonódó villamoshálózatot hoznának létre Újpesttől XI. kerület mélyéig.
Megkerestük a Magyar Autóklubot (MAK), hogyan értékelik a főváros közlekedésének alapos felbolygatását, különösen is a buszsávok ügyét: a szervezet lapunknak küldött közleményében úgy fogalmazott, folyamatban vannak az egyeztetések és a keresztmetszeti és csomóponti vázlatok alapos vizsgálatát követően tudnak végleges álláspontot kialakítani.
Az Autóklub az egyeztetésen szembesült azzal, hogy a Főváros másnap sajtóbejelentést kíván tenni a már előkészített intézkedésről”
– árultak el részleteket.
A MAK közleményében jelezte, az intézkedéscsomag irányát és viszonylag mértékletes léptékét előzetesen támogatásra esélyesnek tartják, a következő megjegyzésekkel:
Üdvözlendő tartják, hogy a tervek szerint a Bajcsy-Zsilinszky úton, a Károly körúton, a Múzeum körúton és a Váci út jelentős részén „lényegében a korábbi forgalmi rend kerül helyreállításra”.
Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán