Az elmúlt évtizedek legveszélyesebb két hónapja áll előttünk
Legyen világos: az amerikai fegyverek bevetésének engedélyezése mélységi orosz területek ellen világháborús kockázatot jelent.
Most a főváros jár rosszul a silány metrókocsikkal.
„Valahogy így kell a nemzeti érdek »mentén« kormányozni. Ez nagyon megy Orbánéknak. Az orosz mentén, mármint.
Emlékeznek még a hármas (kék) metró »felújított« vagonjainak öt évvel ezelőtti debütálására? A klímaberendezés hiánya volt a legkevesebb, mivel az ajtók akkor is nyíltak, amikor nagyon nem kellett (menet közben), akkor meg nem, amikor arra lett volna szükség (ki- és beszálláskor), ráadásul a kocsik egyes részeit már igen korán megette a rozsda. Tarlós István főpolgármester, akinek kedvelt szórakozása volt beleállni a nyilvánvalóan reménytelen helyzetekbe, az ellenséges sajtó »hangulat- és hisztériakeltésének« nevezte az erről szóló beszámolókat, továbbá erősködött, hogy az nem is rozsda, hanem olajfolt.
A legszebb mégis az a magyarázata volt, amikor az ajtónyitási és -zárási problémák végső okaként valamiféle fakockás szabotázst emlegetett.
Pedig szegény Tarlósnak volt a legkevesebb oka védeni a mundér becsületét, hiszen ő és szűkebb csapata eredetileg fair metrókocsibeszerzésben gondolkodott. Az már a korrupciógyanús eseteket vizsgáló, a Fidesz 2019-es fővárosi bukása után felállt városházi bizottság év elejei ülésén hangzott el (amit persze addig is tudott mindenki), hogy az előző városvezetés az Orbán-kormány nyomására adta föl tervét és hajlította úgy a tenderkiírást, hogy azt csakis az orosz Metrowagonmash (MWM) nyerhesse meg. A főváros új vagonokat szeretett volna, de a kormány közölte, hogy kizárólag felújításról lehet szó – emiatt például eleve kiesett a legnagyobb esélyesnek számító Alstom, ellenben az oroszok, akik újkocsi beszerzés esetén labdába se rúghattak volna, így már a zsebükben érezhették a megbízást.”
Nyitókép: Orosz gyártmányú metrószerelvény halad az M3-as vonalon a Kőbánya-kispesti végállomása felé, a már felújított külszíni pályaszakaszon. A fővárosi M3-as metróvonal rekonstrukciója 2017. november 6-án kezdődött és a tervek szerint 2023 tavaszán veheti újra igénybe az utazóközönség a teljes, megújult pályát.MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba