„Mi a Tisza Párt Budapest-víziója?” „Van…” – szürreális jelenetek a közgyűlésen (VIDEÓ)
Riportunk a Fővárosi Közgyűlés szerdai üléséről.
A kérdőívben mind a négy új megállóról külön-külön elmondható, hogy ki hogyan, használná azokat és milyen járműről szállna át.
„Szépen nő a MÁV-Start S76-os viszonylatának utasszáma, noha ez a járat minden tekintetben csupán egy szolgáltatás csírájának tekinthető: csak félóránként jár, a külső körvasúton mindössze egy helyen áll meg, és ebbe a megállóba is csak rövid jármű fér el, ráadásul Piliscsabáról csak Rákosig lehet vele utazni. A fejlesztési potenciál tehát nagy, sokkal több utasra lehet számítani, ha majd a XVII. kerületből, Pécelről, Isaszegről, Gödöllőről is el lehet érni a Váci úti irodazónát és a 3-as metrót, ha a X., XIV., XV., XVI. kerületek érintett területeiről az építendő új megállókban is fel lehet majd szállni a 10-15 percenként induló vonatokra. Ekkor, ha érdemi elővárosi forgalmat hozó vonatok is bejönnek majd kelet felől, nem lesz majd elég itt egy szóló Flirt!” – számolt be Vitézy Dávid Facebook-posztban a körvasút fejlesztéséről.
Új vasúti megállóhely létesül az Egyenes utcai lakótelepnél, a Kerepesi útnál, ahol közvetlen átszállási lehetőség nyílik majd a vonatokról a H8-as gödöllői és H9-es csömöri hévre, azaz távlatilag a 2-es metróra.
Új peron Rákosszentmihály vasútállomáson a Fogarasi úti felüljáró vonalában a XIV. és XVI. kerület kiszolgálására átszállással buszokra
Újpalota megállónál a korábban megépült peronok meghosszabbítása, a peronok közötti szintbeli kapcsolat biztonságos kialakítása. A vasúti megállóhely a 7-es, 7E, 8E, 108E, 133E, illetve a 277-es autóbuszokra ad átszállási lehetőséget
Pestújhely vasúti megállóhely az Erzsébet királyné útja – Kolozsvár utca vonalában, ahol át lehet majd szállni az 5, 124, 125-ös buszokra és a 62, 69-es villamosokra
A tervek szerint a Déli Körvasút fejlesztése után, 2027-től az Érd felől érkező, Kelenföldet és a Déli Körvasút új megállóit érintő vonatok némelyike is a külső körvasúton fog haladni, a Stratégia távlati tervei szerint pedig a külső körvasútról a Nyugati felé is megy majd járat, ha meglesz az ehhez szükséges kapacitás a pályaudvar felújításával. Az onnan Kelenföldre vezető vasúti alagút elkészülte után az alagútba és Budára is eljutnak majd ezek a vonatok. Így a külső pesti kerületekből és az agglomeráció érintett részéből egy gyors, közvetlen belvárosi kapcsolat is kiépül majd – számolt be Vitézy Dávid,
A kérdőívben mind a négy új megállóról külön-külön elmondható, hogy ki hogyan, milyen sűrűn használná azokat, milyen járműről mire szállna ott át, milyen szolgáltatásokat igényel az adott helyszínen. Ahogy minden felmérésünknél, most is rendelkezésre áll szabad felület tetszőleges javaslat, észrevétel megfogalmazására.
Információk a projektről és a többi tervezett új vasúti megállóról Budapesten ezen a linken találhatóak.
Fotó: MTVA/Bizományosi: Branstetter Sándor