Elindult az utasokat szállító tram-train Hódmezővásárhely és Szeged között

2021. november 29. 07:01

Lázár János úgy fogalmazott, hogy történelmi pillanatról van szó.

2021. november 29. 07:01
null

Elindult a Hódmezővásárhely és Szeged között közlekedő tram-train, az első utasokat szállító, menetrend szerinti szerelvény hétfőn fél négykor gördült ki a vásárhelyi nagyállomásról. Palkovics László innovációs és technológiai miniszter a helyszínen újságíróknak azt mondta, a tram-train kialakítása

Magyarország leginnovatívabb vasútfejlesztése,

olyan közlekedési eszköz, melyre az utasok a lakásukhoz legközelebbi megállóban felszállva eljuthatnak egy másik város központjába. A következő vasútvillamost két hasonló helyzetben lévő város, Debrecen és Nagyvárad között hoznák létre. A fejlesztésnek a közlekedési mellett nemzetpolitikai vetülete is van, hiszen a határ két oldalán élő magyarokat kötné össze – hangsúlyozta a politikus.    

„Jó vidéken élni”

Lázár János (Fidesz) a térség országgyűlési képviselője, a közlekedési beruházás kormánybiztosa szerint a vasútvillamos indulása történelmi pillanat a hódmezővásárhelyiek, a szegediek és az ország minden lakosa számára. A fejlesztés hozzájárul ahhoz, hogy Magyarország legyen az egyik legjobb hely Közép-Európában, jó legyen vidéken élni – hangsúlyozta a politikus. A tram-trainnel a két város központja 35 perc távolságra kerül egymástól – közölte a kormánybiztos. A Stadler által gyártott szerelvények már hibátlanul megtettek 50 ezer kilométert a villamos és vasúti pályákon. December 31-ig a beüzemelési szakasz zajlik majd. A végleges menetrendet március közepére alakítják ki, ehhez várják az utasok véleményét.

A tram-traint április közepéig ingyenesen használhatják az utazók

– mondta a képviselő.    

A tram-train Szegeden az 1-es villamos vonalán közlekedik Szeged pályaudvartól Szeged-Rókus vasútállomásig, majd a 135-ös számú Szeged-Békéscsaba vasútvonalon halad tovább Hódmezővásárhelyre. A hódmezővásárhelyi Népkert állomásnál letér a nagyvasúti vonalról, és villamosüzemre váltva a városon keresztül közlekedik Hódmezővásárhely nagyállomásig. A tram-train vonalán közel négy kilométeres egyvágányú villamospálya épült Hódmezővásárhelyen összesen öt váltóval és hat megállóval, a kapcsolódó felsővezeték-hálózattal. A városi szakaszon három megálló kétvágányú, ahol az ellenkező irányba közlekedő szerelvények találkozni tudnak. A tram-train vonalán a Stadler által gyártott dízel-villamos hibrid CityLink járművek közlekednek. A járműipari cég 2017-ben nyert közbeszerzést nyolc szerelvény gyártására, majd a MÁV-Start 2020 júniusában hívta le a további négy járműre szóló opciót.

(MTI)

Fotó: MTI/Ujvári Sándor

 

Összesen 69 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
bunko_jobbos
2021. november 29. 14:29
Ez a szar MZP ott virított az első járaton. Persze Szegeden Botkával elmondták, hogy -miért nincs plusz megálló még valami gyárnál, -remélik, hogy most a Tisza-híd jön Szegeden -és Lázár meg akarta akadályozni a vasútvillamos megépítését. EZ utóbbi a legjobb :-))))) A b.k. anyjukat
Most80
2021. november 29. 10:16
Nagy köszönet a Kormánynak, illetve Kormánybiztos Úrnak a projekt kitartó sikerre viteléért. A kormányzó erő szinte naponta bizonyítja, hogy képes saját vállalásait határidőre megvalósítani. (Sőt, olykor mások vállalásait is.)
röviden
2021. november 29. 09:56
Nem azt híresztelték, hogy ha elindul, összeomlik a szegedi áramszolgáltatás?
zsellér péter
2021. november 29. 09:31
A következő lehetne Keszthely -Héviz - Keszthelyig vonat , onnan átmegy villamosba a hévizi körre
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!