sose lesz elég a sikerhez csak a kötél és a teherkocsi.
A két gépész visszasietett a telephelyre, ahonnan elvitték a vontatót, illetve a lángvágót. Megnézték, hogy hol a legvékonyabb a bronz, s megtalálták, hogy a csizma szára fölött. Fráter tartotta gumislagot, amíg Darics a hegesztőpisztollyal vágta a lábat. „Ahogy át lettek vágva a lábak, és a teherautók erősen meghúzták a köteleket, a szobor megroppant, és előredőlt. Akkor lehetett csak látni, hogy vékony falú bronzöntvény, a belső tartószerkezet vassínekből készült. Recsegett-ropogott, ahogyan dőlt a szobor, aztán mintha egy pillanatra megállt volna a mélység fölött, végül nagy robajjal a kövezetre zuhant. Az emberek, akik akkor már több tízezren is lehettek a helyszínen, ovációban törtek ki, tapsoltak, kiabáltak, felmásztak rá, ugráltak a szobron” – mondta Fráter egy 2009-es visszaemlékezése során.
Az októberi „munkavégzés” után, ’57 tavaszán a Szabad Európa Rádióban elhangzott egy riport egy magyar disszidensről, aki – az elmondása szerint – saját kezűleg vágta le Sztálint. Szegő Tamásnak hívták, ám ott sem volt a talapzaton az októberi este folyamán. „Nagy jót tett velünk, mert a nyilatkozata után már nem nagyon keresgélték, kik voltak az igazi tettesek” – mesélte Fráter a Magyar Nemzetnek.
A repülő Sztálin után csak a csizma maradt, így a Pestiek átnevezték a Sztálin teret Csizma térnek.
Fráter Béla és Darics Lajos a XX. század egyik talán legfontosabb és legemlékezetesebb pillanata után hosszú s visszavonult évtizedeket éltek meg, 2019-ben és 2021-ben hunytak el.