Az első kettő esetében több mint kétszer, a 444 esetében pedig háromszor annyi cikk szól Karácsonyról, mint a második legtöbbet említett miniszterelnök-jelöltről, Jakab Péterről. Elemzésükből világosan kiderül:
a mainstream baloldali sajtó teljes erővel Karácsony Gergely mögé állt be.
Felmerülhet a kérdés, írják, hogy ezek a cikkek mekkora mértékben szólnak a Karácsonyról mint Budapest főpolgármesteréről és mekkora mértékben róla mint miniszterelnök-jelöltről. Hozzátették: ez a kérdés azonban azon túl, hogy kutatás-módszertanilag nem, vagy csak nagyon nehezen értelmezhető, valószínűleg még irrelevánsnak is tekinthető. „Ahogyan egy írásban nem pontosan beazonosítható, hogy a szerző főpolgármesteri vagy miniszterelnök-jelölti minőségében foglalkozik Karácsonnyal, úgy az emberek fejében sem válik erőteljesen szét a két szerep. Nem beszélve arról, hogy a főpolgármester maga is gyakran összemossa kommunikációjában a két szerepkört, legyen szó akár a social media kommunikáció fókuszáról, akár arról, hogy a közelmúltban több ellenzéki párt szerint a Fővárosi Önkormányzat közpénzből segítette Karácsony Gergely előválasztási kampányát.”
Az eredmények azt is mutatják, teszik hozzá, hogy míg
Karácsony Gergely, Fekete-Győr András és Pálinkás József erősen felülreprezentáltak a vizsgált sajtótermékekben a mért népszerűségükhöz képest,