VEKE: A BKV veszélyezteti a dolgozói és az utasai egészségét

2021. július 07. 11:41

A civil szervezet szerint a BKV-buszok egy részének rossz a légkondija, nemhogy nem hűtenek, de forró levegőt fújnak az utasokra.

2021. július 07. 11:41
null

A villamosok után most a buszok...

A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) azt írja a Facebook-oldalán, hogy napok óta újra téma a BKV-buszok légkondija, illetve az, hogy ezek nem működnek: nemhogy nem hűtenek, de forró levegőt fújnak. A budapesti és a magyar közösségi közlekedés fejlesztésével, üzemtörténetével foglalkozó szervezet szerint a „témát a BKV vezető testületei is vizsgálták és bár gyanúsak az adatok, de nem tudtak velük mit kezdeni. Könnyen lehet, hogy csúnyán átverték őket”.

A cinkotai divízió gyanús ügyei

Azt írják, hogy minden garázs rosszul teljesít a klímák meghibásodása terén, kivéve a Cinkota divíziót. A normál eljárásrend szerint ha meghibásodás történik, azt a sofőrnek be kell jelentenie a BKK diszpécserének. A Cinkota divízióban viszont más az eljárásrend, és erre a járművezetőket is felkészítik (a közszolgáltatási szerződéssel ellentétes intézkedések oktatása egyértelműen szerződésellenes) – állítja a VEKE. Eszerint tilos a BKK-diszpécser értesítése, csak a cinkotai garázsdiszpécsert szabad hívni, aki majd „elintézi” az ügyet a BKK-val.

A szervezet egy példát is megemlít: elromlik a buszban a légkondi, ilyenkor azonnal ki kellene állni a forgalomból. Küldenek ugyan pótlást, de idő, mire az odaér, a kieső időre a BKK kötbérez.

Ehelyett nem állnak ki a forgalomból, fújják az utasokra a meleget,

és addig mennek, amíg oda nem ér a cserekocsi. Akár át is szállítják az utasokat valahol útközben. Ekkor más rendszám jelenik meg ugyanazon forgalmi szám alatt a Futár rendszerben. „Probléma megoldva, a szolgáltatásban (látszólag) kiesés nincs, kieső idő nincs, az utasok már leszálltak vagy átszálltak, legfeljebb morognak egy kicsit, nincs itt kérem semmi látnivaló, a BKK felé pedig lejelentenek valami banális hibát, amiért nem jár kötbér” – írják.

Sok a hibás klímás kocsi

A VEKE szerint így szépül a statisztika is, és nem tud a BKK kötbérezni sem. Az, hogy ez voltaképpen csalás, és az utasok veszélyeztetése, az senkit sem érdekel – fogalmaznak. Két, használtan beszerzett Volvo Hybrid buszra külön is panasz jött, a PHG-659 és PHG-660 rendszámúakra. Állítólag (magára a Volvo szervizre hivatkoznak) ezekben a kocsikban nincs is benne az utastéri klíma... Vannak olyan kocsik, amelyekben vezetőoldali klíma nincs, ilyennek mondják pl. a PHG-626-ost. De sok a hibás klímás kocsi is. Ezeket a kocsikat a tiszti főorvos által bejelentett hőségriadó alatt tilos forgalomba állítani. A Cinkota divízió azonban csakazértis kiadja. A PHG-659-et a BKK fődiszpécsere a tegnap utasította, hogy álljon ki a forgalomból. Az utasítást a BKV nem hajtotta végre (!!!) mi több, ma is kint van a kocsi forgalomban, most épp a 262-es vonalon – állítja a civil szervezet, hozzátéve, hogy sajnos mindig találnak olyan járművezetőt, aki hajlandó alkalmatlan kocsival is dolgozni.

de könnyen lehet, hogy ez esetben már jogi következményekkel is kell, hogy járjon. Egyrészt a BKV tudatosan és szándékosan sérti meg a BKK-val kötött közszolgáltatási szerződését, és hagyja figyelmen kívül a megrendelő utasításait. Másrészt, a hőségriadó alatt foglalkozás körében elkövetett veszélyeztetést hajt végre, mivel veszélyezteti a dolgozói és az utasai egészségét” – fogalmaz a VEKE.

Fotó: A BKV Zrt. új Mercedes-Benz Conecto Next Generation típusú buszai a járművek forgalomba állítása alkalmából tartott rendezvényen a társaság dél-pesti telephelyén 2020. január 20-án. MTI/Kovács Tamás

Összesen 57 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Amondó
2021. július 08. 12:34
Ostobaság egy buszon távolságtartást előírni, hiszen a klímaberendezés - az energiapazarlás mellett - arra is jó, hogy a légtérben hemzsegő kórokozók garantáltan elérjenek mindenkit. A fertőzési gócpontok fő felelőse épp a tömegközlekedés, de erre az "illetékesek" soha nem fognak rájönni, mert a "járványvédelmi" előírásokat olyan korlátolt hivatalnokok ötlik ki, akik soha nem utaznak tömegközlekedéssel. Ha szemernyi igazság volna a kórokozók elleni védelem szándékából, akkor az pillanatok alatt és ingyen megoldható volna: ki kell nyitni az ablakokat.
Komáromi Zsolt
2021. július 07. 15:29
Akkor nem csak nekem tűnik felháborítónak, hogy nyáron is fűtik a buszokat....
gyaloggos
2021. július 07. 15:08
A HIPERPASSZÍV miniszterelnök-jelölt-jelölt főpolgármester majd kimegy TÜTTŐ elvtársnővel Frankfurtba, oszt ZÖLD HULLADÉKOT hoznak be tíz milliárdért, autóbusz gyanánt!
cutcopy
2021. július 07. 15:01
A "hűsítő szigeteik" sem sikerültek túl acélosra, az ugye köztudott, hogy a Boráros téren a kihalt HÉV megállóba sikerült építeniük, de ma jártam a Keletinél ahol szintén egy forgalomtól és megállóktól külön eső terültre sikerült rakniuk, mondanom sem kell, hogy tök üresen állt a tőle kb negyven méterre levő tömött buszmegállótól..
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!