Elképesztő: józan résztvevőkre költene milliókat a hetente csőddel riogató budapesti városvezetés
A terv totálisan ellentmond a Magyarországon hatályos törvényeknek.
A civil szervezet szerint a BKV-buszok egy részének rossz a légkondija, nemhogy nem hűtenek, de forró levegőt fújnak az utasokra.
A villamosok után most a buszok...
A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) azt írja a Facebook-oldalán, hogy napok óta újra téma a BKV-buszok légkondija, illetve az, hogy ezek nem működnek: nemhogy nem hűtenek, de forró levegőt fújnak. A budapesti és a magyar közösségi közlekedés fejlesztésével, üzemtörténetével foglalkozó szervezet szerint a „témát a BKV vezető testületei is vizsgálták és bár gyanúsak az adatok, de nem tudtak velük mit kezdeni. Könnyen lehet, hogy csúnyán átverték őket”.
A cinkotai divízió gyanús ügyei
Azt írják, hogy minden garázs rosszul teljesít a klímák meghibásodása terén, kivéve a Cinkota divíziót. A normál eljárásrend szerint ha meghibásodás történik, azt a sofőrnek be kell jelentenie a BKK diszpécserének. A Cinkota divízióban viszont más az eljárásrend, és erre a járművezetőket is felkészítik (a közszolgáltatási szerződéssel ellentétes intézkedések oktatása egyértelműen szerződésellenes) – állítja a VEKE. Eszerint tilos a BKK-diszpécser értesítése, csak a cinkotai garázsdiszpécsert szabad hívni, aki majd „elintézi” az ügyet a BKK-val.
A szervezet egy példát is megemlít: elromlik a buszban a légkondi, ilyenkor azonnal ki kellene állni a forgalomból. Küldenek ugyan pótlást, de idő, mire az odaér, a kieső időre a BKK kötbérez.
és addig mennek, amíg oda nem ér a cserekocsi. Akár át is szállítják az utasokat valahol útközben. Ekkor más rendszám jelenik meg ugyanazon forgalmi szám alatt a Futár rendszerben. „Probléma megoldva, a szolgáltatásban (látszólag) kiesés nincs, kieső idő nincs, az utasok már leszálltak vagy átszálltak, legfeljebb morognak egy kicsit, nincs itt kérem semmi látnivaló, a BKK felé pedig lejelentenek valami banális hibát, amiért nem jár kötbér” – írják.
Sok a hibás klímás kocsi
A VEKE szerint így szépül a statisztika is, és nem tud a BKK kötbérezni sem. Az, hogy ez voltaképpen csalás, és az utasok veszélyeztetése, az senkit sem érdekel – fogalmaznak. Két, használtan beszerzett Volvo Hybrid buszra külön is panasz jött, a PHG-659 és PHG-660 rendszámúakra. Állítólag (magára a Volvo szervizre hivatkoznak) ezekben a kocsikban nincs is benne az utastéri klíma... Vannak olyan kocsik, amelyekben vezetőoldali klíma nincs, ilyennek mondják pl. a PHG-626-ost. De sok a hibás klímás kocsi is. Ezeket a kocsikat a tiszti főorvos által bejelentett hőségriadó alatt tilos forgalomba állítani. A Cinkota divízió azonban csakazértis kiadja. A PHG-659-et a BKK fődiszpécsere a tegnap utasította, hogy álljon ki a forgalomból. Az utasítást a BKV nem hajtotta végre (!!!) mi több, ma is kint van a kocsi forgalomban, most épp a 262-es vonalon – állítja a civil szervezet, hozzátéve, hogy sajnos mindig találnak olyan járművezetőt, aki hajlandó alkalmatlan kocsival is dolgozni.
„Ez az intézkedés mindenképpen pofátlan,
de könnyen lehet, hogy ez esetben már jogi következményekkel is kell, hogy járjon. Egyrészt a BKV tudatosan és szándékosan sérti meg a BKK-val kötött közszolgáltatási szerződését, és hagyja figyelmen kívül a megrendelő utasításait. Másrészt, a hőségriadó alatt foglalkozás körében elkövetett veszélyeztetést hajt végre, mivel veszélyezteti a dolgozói és az utasai egészségét” – fogalmaz a VEKE.
Fotó: A BKV Zrt. új Mercedes-Benz Conecto Next Generation típusú buszai a járművek forgalomba állítása alkalmából tartott rendezvényen a társaság dél-pesti telephelyén 2020. január 20-án. MTI/Kovács Tamás