Kezdődik a második új vasúti Duna-híd építése Budapesten

2021. július 31. 16:44

Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) vezérigazgatója legfrissebb Facebook-bejegyzésében jelentette be a hírt.

2021. július 31. 16:44
null

A Déli Körvasút fejlesztés részeként megkezdődik a második új dunai vasúti híd építése Budapesten – írta közösségi oldalán Vitézy Dávid. 

Mint írja, a Kormány döntése szerint a Budapest Fejlesztési Központ és a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő együttműködésében megvalósuló beruházás első ütemeként először az új, harmadik vasúti híd készült el a Duna fölött Budapesten 2021 áprilisában. Mostanra a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. által megbízott kivitelező, a Duna Aszfalt végzett az egyik régi híd bontásával, már sorban állnak a Dunán az új hídelemek, beépítésre várva. A bontási munkálatok mellett folyamatosan zajlik az új hídszerkezet fogadásához az alépítmények átalakítása és az acélszerkezetű elemek szerelése, festése, bárkára helyezése. Már 5 darab, egyenként 80 méter hosszú úsztatási egység áll készen a beemelésre, ebből három már a közelben várakozik a Dunán, kettő még a csepeli szerelőterület előtt áll a folyón. Az emelés tervezetten a következő hetekben, még augusztusban megkezdhető.

Vitézy Dávid szerint 2022 végére elkészül mindhárom új híd és ekkor kezdődhet a kapcsolódó vágányszakaszok felújítása, mely körülbelül 2027 végéig tart majd.

Nyitókép: Nagy Mihály/magyarepitok.hu

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!

Összesen 48 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
zakar zoltán béla
2021. augusztus 02. 08:51
kerovény lesz a hídláb
flesh ripper
2021. augusztus 01. 09:52
A nemzeti kormány következetesen, elkötelezetten és sikeresen építi-szépíti-gazdagítja-erősíti az országot, a magyarságot! A hazaáruló csődellenzék, rombol, zülleszt, lop, csal, hazudik, rágalmaz, mindent szétrohaszt.
Beela1789
2021. augusztus 01. 06:59
Déli összekötő vasúti hídként épült. 1877 október 23-án adták át a forgalomnak. Mostanában pedig Déli körvasútnak kezdik hívni. A híd idő előtti cseréje és a kapcsolódó szakasz bővítésének becsült költsége ma már mintegy NÉGYSZÁZ milliárd forint. Egyesek szerint igazi "white elephant" projekt. Arról nincs híradás, hogy hány vonat megy át munkanaponként Kölnnél, Düsseldorf-nál és Rotterdamnál a Rajna hídjain. A MÁV-nál biztosan jó kezekben lesz a három új híd. "Késés biztosítóberendezési hiba okán. Késés a pálya állapota miatt. A három éve százmilliárdnyi pénzből átépített vonalakon." https://iemig.mav-trakcio.hu/ http://vonatinfo.mav-start.hu/
lynx
2021. július 31. 21:19
A sűrűn járó csendes kis kék személyvonatok, amik Fehérvár felől jelenleg csak Kelenföldig járnak, át fognak menni a Dunán a Keletiig. Három vágány lesz a Duna felett, csúcsidőben kiváltja a metrót meg a felszíni közúti közlekedést. A környékről gyorsabb lesz bejutni a városba mint autóval. Maglód felől is egy átszállással elérhető a Balaton. Az M7, M0 is lazább lesz.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!