Karácsony rosszabb városvezető még Demszkynél is!
Egyértelműen kijelenthető, hogy a város népességének csökkenését a belföldi vándorlás egyenlegének romlása okozza.
A VEKE szerint nem véletlenül akar Frankfurt megszabadulni ezektől a járművektől, hiszen utólag sem lehet légkondit beléjük szerelni.
A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) szerint nem véletlenül akarja lecserélni az „R” típusú villamosokat Frankfurt, amelyek azután Budapestre kerülnek. A fővárosi és a magyar közösségi közlekedés fejlesztésével, üzemtörténetével foglalkozó szervezet azt írja a Facebook-oldalán, hogy a német nagyváros sajtója évek óta tele van a klimatizálás nélküli járművek problémájával és a helyi köznyelv is a szájára vette: „Grill isch halt in de Straßebahn. Warm genug isses im R-Wagen ja” – azaz
(Ez egy reakció arra, amikor a város betiltotta a parkokban a szabadtéri grillezést.)
A VEKE szerint Frankfurt azért vesz új villamosokat, mert nem lehet a régieket klimatizálni, nem bírja el a tető a berendezéseket, nem erre lett méretezve. Az ottani BKV, a VGF weboldalán leírják azt is, hogy az utastérben el lehetne ugyan helyezni ezeket, de az ülőhelyek feláldozásával járna, ezért elvetették az ötletet, mert amúgy is szűk az utastér.
„Szeretnénk felkérdezni a mi BKV-nkat, hogy ennek az erősen hivatalos kijelentésnek a tükrében miért választották ki ezt a típust beszerzésre, miért terjesztették be a városvezetésnek, ha a járművet a saját tulajdonosa szerint nem lehet utólag klimatizálni? Arra gondoltak, talán majd a BKV megoldja okosba?
Ahogy anno ennek a kocsinak az egyik utódját, a Combino Suprat?
Amit szintén klíma nélkül rendelt a BKV? Nade azt legalább gyárilag klímásnak tervezték, és a tetőn ott volt a helye... Vagy ahogy a 3-as metróét is? – teszi fel a kérdéseit a VEKE.
Majd azt írják, a 3-as metró esetében épp „a BKV közölte kerek-perec, hogy a tető nem bírja el, ezért nem lehet azokat a kocsikat klimatizálni. Tarlós István főpolgármester meg bejelentette, hogy de, igen, lehet. Igaz, azok más szerkezetű, nem alacsonypadlós járművek, a tetejüket megerősíteni kevésbé macerás. De azokkal sem haladt a BKV semmit”.
A közlekedési szervezet azt írja, ez egy kicsit más megvilágításba helyezi a BKV lépéseit, és elvárják, hogy álljanak elő a valós magyarázattal. A VEKE szeretne tisztán látni és várja a BKV hivatalos állásfoglalását a VGF hivatalos álláspontjával kapcsolatban.
Fotó: YouTube