Elmebeteg haverokat nem protezsálunk be a párt, majd a kormány közelébe
Azt, hogy egy minden eredetiséget nélkülöző, banánra fixálódott, agresszív hakapeszi tényezőnek tűnik, a NER tökéletesen megérdemli. Mi nem.
„2022-ben önök át fogják adni a kormányrudat, és mi egy fillért sem fogunk fizetni ilyen koncessziók keretében az önök oligarcháinak” – mondta a Párbeszéd képviselője.
Amint arról korábban beszámoltunk, magánkézbe kerülhet a teljes gyorsforgalmi úthálózat. A Kormányzati Tájékoztatási Központ indoklása szerint azért van erre szükség, mert az uniós források nem lesznek elegendőek a fenntartásra.
Tordai Bence, a Párbeszéd országgyűlési képviselője a mai parlamenti ülésnapon azonnali kérdésben fordult ennek kapcsán a kormányhoz.
„Ez a koncesszió olyan sikeres modelleken alapul, mint például a trafik-koncesszió, vagy a kaszinó-koncesszió, tehát
A képviselő ezt követően ismertette a részletes bevételeket, és megállapította: összességében több tízmilliárdos bevételt garantál a tender „a kiválasztott fideszes vállalkozó cégének”.
„Miniszter úr, valóban arra készülnek, hogy 35 évre egy fideszes oligarchának átjátsszák az összes magyar közutat és több tízmilliárd forintot?” – tette fel a kérdést Tordai.
Gulyás Gergely, Miniszterelnökséget vezető miniszter válaszolt az azonnali kérdésre. Lehűtötte a kedélyeket:
„A felszólalásán belül a képviselő úr is megcáfolta az állításait, hiszen egy uniós nyílt közbeszerzésről van szó,
ennek megfelelően a tender nyertese bármelyik európai uniós cég lehet”. Majd hozzátette: „Ami tévedésen alapul: itt nem arról van szó, hogy valaki az utakat működtetni fogja. Hanem arról, hogy valaki épít utakat és utána ennek az útépítésnek a működtetéséből részesül, illetve költségvetési támogatásokat kap.”
Zárásképpen megjegyezte:
„Rossz példát tudunk mondani: az M5-ös kapcsán, amikor a jelenlegi szövetségeseik, az akkori szocialista kormány évtizedekre hatalmas fixprofitot biztosított külföldi beruházóknak.
Ezt szeretnénk elkerülni” – mondta a miniszter.
Kép forrása: MTI/Kovács Tamás