Regionális autópálya-hatalommá fejlődött Magyarország
Magyarország mögött Lengyelország, Ausztria, Csehország, és még Horvátország is.
A Kormányzati Tájékoztatási Központ indoklása szerint azért van erre szükség, mert az uniós források a fenntartásra nem lesznek elegendőek.
Harmincöt évre koncesszióba adna az állam mintegy 2 ezer kilométeres autópálya-hálózatot, a koncesszió magában foglalja a felújítást, az üzemeltetést, a fenntartást és a bővítést is – írja a napi.hu.
Az erről szóló felhívást a Nemzeti Koncessziós Iroda tette közzé az uniós közbeszerzési közlönyben. A Kormányzati Tájékoztató Központ is közleményt adott ki az MTI-ben, amelyből kiderül: „Több más európai országhoz hasonlóan a Kormány döntése értelmében Magyarország is koncessziós eljárás útján valósítja meg az autópálya felújításokat, tekintettel arra, hogy
az uniós tárgyalások eredményeképpen várhatóan sem az RRF, sem az MMF keretéből Magyarország nem tud majd önállóan autópályát építeni.”
A tájékoztatás szerint a gyorsforgalmi úthálózat fejlesztésére ezáltal gyorsabb ütemben kerülhet sor, a koncessziós modell finanszírozása az államadósság-kezelés „konzervatív kormányzati kereteiben valósul meg, az államadósság érdemi növelése nélkül”.
(MTI, napi.hu)
Fotó: MTI / Rosta Tibor