Karácsony korábban azt mondta, a Strabag „tönk szélére juttatta a hazai riválisait”, most fővárosi közbeszerzéseket nyer a cég

2021. június 14. 10:00

A Blaha Lujza tér tervezését és kivitelezését, valamint a Pesti rakpart északi irányba történő rendezését is a Strabag nyerte – derül ki a főváros közbeszerzési eljárásainak dokumentumaiból.

2021. június 14. 10:00
null
Béres Sándor
Béres Sándor

A Blaha Lujza tér tervezésére és kivitelezésére az árajánlatot kérő BKK mindössze egy árajánlatot kapott, mégpedig az „STR Mély- és Magasépítő Korlátolt Felelősségű Társaság”-tól (melynek alvállalkozója a címben említett a STRABAG Általános Építő Kft.) – derül ki a főváros közbeszerzési eljárásainak vonatkozó dokumentumaiból.

Az ajánlatot a BKK a következő indoklással fogadta el: „Az eljárást megindító felhívásban meghatározott értékelési szempont szerint a legjobb ár-érték arányt tartalmazó érvényes ajánlatot a közbeszerzési eljárásban ajánlattevő nyújtotta be és az ajánlat a rendelkezésre álló fedezetre tekintettel is megfelelő az alapfeladat tekintetében.”

Vagyis a közbeszerzés során a BKK-nak mindössze egy cég adott árajánlatot, amelyet mint a legjobb „ár-érték arányt tartalmazó érvényes ajánlatot” fogadott el a közlekedési központ. A szóban forgó árajánlat összege egyébként nettó 3 591 119 573 forint.

A kapcsolódó dokumentum nyertes ajánlattevőre vonatkozó részét az alábbiakban tekintheti meg:

Nem volt második ajánlattevő.
Nem volt második ajánlattevő.

A Pesti rakpart északi irányba történő rendezését is a Strabag nyerte meg

A Blaha Lujza tér tervezésén és kivitelezésén túl a Pesti rakpart északi irányba történő rendezését is a Strabag nyerte meg.

És bár az ehhez kapcsolódó, a Fővárosi Önkormányzat által kiírt közbeszerzésben a nyertes alvállalkozón kívül négy másik cég is részt vett*, végül ezúttal is az STR Mély- és Magasépítő Korlátolt Felelősségű Társaság (amelynek alvállalkozója ugyebár a STRABAG Általános Építő Kft.) ajánlata győzött. A nyertes árajánlat itt egyébként nettó 1 115 762 506 forint összegű.

A kapcsolódó dokumentum nyertes ajánlattevőre vonatkozó részét az alábbiakban tekintheti meg:

Végül itt is a Strabag nyert.
Végül itt is a Strabag nyert.

Karácsony: képtelenség azt állítani, hogy a Strabag érdekeit védi, aki tisztességes közbeszerzéseket követel

A fenti közbeszerzések eredménye kapcsán érdemes felidézni, hogy Karácsony Gergely 2012. júliusában blogján a Közgépről és a Strabagról szólva azt írta, szerinte

Karácsony akkor úgy érvelt, hogy szerinte ezért is „teljes képtelenség azt állítani, hogy labanc politikát folytat és a Strabag érdekeit védi az, aki tisztességes közbeszerzéseket követel.”

Tavaly novemberben kizáratták volna a Strabagot a közbeszerzésekből

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium miniszterhelyettese szerint az osztrák Strabag vezette STR M0 Konzorcium „nem az elvárható gondossággal járt el a híd kialakításánál, és hibázott a sarutípus kiválasztásánál” egy korábbi kivitelezés során.

„Magyarország legforgalmasabb útszakaszával – és az itt rendszeresen megfordulók idegeivel azért kell tehát csiki-csukit játszani, mert a külföldi cég nem járt el a megfelelő gondossággal” – fogalmazott Schanda Tamás, és hozzátette, a kormány a Strabaggal kötött szerződés minden pontját be fogja tartatni, minden hibát, felületességet, gondatlanságot számon fog kérni, és a lehető legszigorúbban jár majd el.

Az államtitkár elmondta azt is, hogy

megvizsgálják annak a lehetőségét, hogy az ilyen hanyagul, felelőtlenül eljáró cégeket miként lehetne egyszer és mindenkorra kizárni a közbeszerzésekből.

 

*Colas Alterra Építőipari Zártkörűen Működő Részvénytársaság, Duna Aszfalt Út és Mélyépítő Zártkörűen Működő Részvénytársaság, A-Híd Építő Zártkörűen Működő Részvénytársaság, és a SWIETELSKY Magyarország Korlátolt Felelősségű Társaság.

 

Nyitókép: Trenka Attila

Összesen 96 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
madárinfluencer
2021. június 14. 16:04
Az átlátszó.hu szerint: "A Strabag tulajdonosai között közel másfél évtizede 25,9 százaléknyi részvénnyel szerepel Oleg Deripaska orosz oligarcha." A Wikipédia szerint: "Oleg Vlagyimirovics Gyeripaszka ......... a Vlagyimir Putyinhoz legközelebb álló orosz pénzembernek tartják. 16,8 milliárd USD-re becsült vagyonával a Forbes magazin 2007. év eleji listáján a második leggazdagabb orosz volt." Ez sem zavarja a magas vékony embert?
tölgypajzsos
2021. június 14. 15:52
karigeri monnyom má' le!
SigSauer
2021. június 14. 15:52
A Strabag-DKMSZPhívdahogyakarod táskás pénzútvonal azért híresen régi. Nincs ebben semmi csodálatos. Inkább a külföldi céget preferálják az adónkból, vigyék csak ki a profitot a szegény Ósztriába.... Mit várt a sok, zseni "csakneafideszt" protestszavazó ettől az alkalmatlan féregbrigádtól? Ezt? :D De legalábbb szét van b@szva Budapest és ezek még nem álltak meg! :D
balbako_
2021. június 14. 14:36
A Strabag akkor is gavalléran fizetett az akkoriban ellenzéki pártoknak. (Persze zsebbe, de ez Európa urainak sem okozott gondot anno)
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!