Szijjártó Péter: Három magyar konzul segíti a Fradi-szurkolókat Görögországban (VIDEÓ)
Csütörtök este PAOK–Ferencváros mérkőzést rendeznek a labdarúgó Európa-liga alapszakaszának hatodik fordulójában.
Jó ideje próbálja megoldani a biciklisáv miatt kialakult Ferenc körúti parkolási problémát az itt üzletet fenntartó vállalkozó, Végel Tamás, de választ sem kap megkereséseire. Végső eszközként a médiához fordult.
Beszélgetésünk apropóját egy ma délelőtti Facebook-bejegyzése adta, amelyben a körúti biciklisáv miatt a Ferenc körúton kialakult parkolási problémáról ír, megjegyezve, hogy nem maradt más eszköze, ezért a médiához fordul. Miről van szó pontosan?
2020 nyarán döntöttek a Nagykörúti bicikliút kialakításáról. Ennek az lett a következménye, hogy a Ferenc körúton egyik napról a másikra több száz parkolóhelyet megszüntettek. Ráadásul erről senkivel nem konzultáltak, és láthatóan nem mérték fel az intézkedés hatásait. Mindez ugyanis azt eredményezte, hogy
Arról nem beszélve, hogy a beszállítók, futárok is csak szabálytalanul tudnak megállni, ezzel épp a bicikliseket akadályozva. A vásárlók évtizedekig parkolhattak a Ferenc körúton, e lehetőség megszűnése pedig egyértelműen visszavetette a boltok forgalmát. számos üzlet megszűnt vagy elköltözött, a boltok nagy részén már kint van az „Eladó” vagy a „Kiadó” felirat. Én nem vagyok a bicikliút ellen, a városban nem autóval közlekedem, de jelenlegi formájában ez egy nagyon rossz megoldás.
Becslése szerint mekkora veszteséget könyvelhetett el a parkolási probléma miatt?
Előrelátó vállalkozóként gyorsan reagáltunk, hiszen az online térben webshopunkkal is jelen vagyunk. Budapesten akár néhány órán belül kiszállítjuk a megrendelt termékeket, folyamatosan tartjuk a kapcsolatot a vásárlóinkkal. De még így is havi szinten több millió forint veszteséget okozott nekünk a parkolóhelyek megszűnése.
Említette, hogy a könyékbeli üzlethelyiségek tulajdonosai közül többen elköltöztették üzletüket, vagy csődbe mentek. Ennyire rossz a helyzet? Nem lehet, hogy mindez inkább a járvány okozta válságnak köszönhető?
Természetesen sok esetben a járvány is eredményezett forgalom-visszaesést. Éppen az a probléma, hogy ezt a veszteséget a parkolás megszüntetése még inkább megnövelte. Egyértelműen bizonyítani tudom, hogy ennek nagy szerepe volt a veszteségeinkben, hiszen több ezres vásárlói adatbázisunkon keresztül rendszeresen monitorozzuk a vevőink viselkedését, igényeit, és az ő visszajelzéseik is jelzik a problémát: nem jönnek vásárolni, mert nem tudnak hol leparkolni. De elég meghallgatni bármelyik itteni boltos véleményét, ugyanezt fogják mondani.
Milyen formában próbálkozott eddig megoldani a problémát?
Úgy érzem, mindent megtettem, amire egyszerű állampolgárként lehetőségem volt. A probléma kialakulásától, azaz tavaly a Fővárosi Önkormányzat és a kerületi vezetés szinte összes nyilvános ügyfélszolgálati email-címére küldtem legalább négy-öt levelet. Telefonon kerestem a Fővárosi Önkormányzatot, ahol megerősítették, megkapták a leveleimet és
Ezt követően a 23 ezer követővel rendelkező üzleti blogomon többször írtam erről, megjelölve benne Karácsony Gergely főpolgármester és Baranyi Krisztina ferencvárosi polgármester Facebook-profilját, de erre sem érkezett reakció. Később a Demokratikus Koalíció oldalára is írtam, végül pedig az üzleti blogomon közzétettem egy nyílt levelet is. Karácsony Gergely, aki mindig azt hangsúlyozza, hogy meghallgatja az embereket, és neki számít, amit a budapestiek szeretnének, egy éve válaszra sem méltat. Ezért végső eszközként kénytelen vagyok a média nyilvánosságához fordulni.
Az említett, meglepően higgadt hangvételű nyílt levelet Karácsony Gergelynek, és Baranyi Krisztinának, a kerület vezetőjének címezte. Erre sem kapott választ?
Sajnos nem, és a legjobban ez dühít, hiszen úgy érzem, az általam írt levél kifejezetten baráti, visszafogott, konstruktív módon fogalmaztam meg a problémát, és tettem megoldási javaslatokat. Mondom,
Megoldás ehetne például a bicikliút az öt-hat méter széles járdán való vezetése - egyébként így is ott közlekednek a biciklisek, mert különben rá lennének tapadva az autókra. Ez megfelelően elkülönítve a gyalogosok részétől, működőképes lehetne. De más megoldások is szóba jöhetnek. Egyéb érintett kerületekben például legalább az egyik oldalon lehet parkolni, itt ez sem lehetséges.Legalább jelöltek volna ki valahol a közelben egy alternatív parkolóhelyet! De ilyen sem történt. Diszkriminatív is ez az intézkedés, hiszen csak a Ferenc körúti szakaszt sújtja. A kerületi önkormányzat is léphetne valamit az ügyben, nem hiszem, hogy városkép szempontjából nem zavaró az üres lepusztult üzlethelyiségek látványa.
Ön közismert Fradi-drukker, elég egyértelműnek tűnik politikai hovatartozása. Nem gondolja, hogy a biciklisáv elleni tiltakozását a baloldal elleni politikai kampánynak fogják tekinteni?
Én nem utasítom el zsigerből Karácsony Gergely intézkedéseit, születtek jó döntések is a városban, de itt most egy gyakorlati probléma alakult ki. Mind az általam írt emailekben, mind nyílt levelemben hangsúlyoztam, hogy
Nincs hátsó gondolat a kezdeményezésünk mögött, egyszerű vállalkozóként, bolttulajdonosként szeretnék megoldani egy engem érintő problémát, ehhez kérek segítséget. Amennyiben ezt összemossák valamilyen politikai akcióval az az ő szegénységi bizonyítványuk.
Borítókép: Végel Tamás blogja, vegelnaploja.hu