A legjobban az dühít, hogy válaszra sem méltatnak – interjúnk egy Karácsony biciklisávja miatt komoly veszteséget szenvedő körúti üzlettulajdonossal

2021. június 21. 15:38

Jó ideje próbálja megoldani a biciklisáv miatt kialakult Ferenc körúti parkolási problémát az itt üzletet fenntartó vállalkozó, Végel Tamás, de választ sem kap megkereséseire. Végső eszközként a médiához fordult.

2021. június 21. 15:38
null
Pálfy Dániel Ábel

Beszélgetésünk apropóját egy ma délelőtti Facebook-bejegyzése adta, amelyben a körúti biciklisáv miatt a Ferenc körúton kialakult parkolási problémáról ír, megjegyezve, hogy nem maradt más eszköze, ezért a médiához fordul. Miről van szó pontosan? 

2020 nyarán döntöttek a Nagykörúti bicikliút kialakításáról. Ennek az lett a következménye, hogy a Ferenc körúton egyik napról a másikra több száz parkolóhelyet megszüntettek. Ráadásul erről senkivel nem konzultáltak, és láthatóan nem mérték fel az intézkedés hatásait. Mindez ugyanis azt eredményezte, hogy

a körúti üzletek – köztük a mi játékboltunk – forgalma drasztikusan csökkent, ugyanis a vásárlók nem tudnak leparkolni.

Arról nem beszélve, hogy a beszállítók, futárok is csak szabálytalanul tudnak megállni, ezzel épp a bicikliseket akadályozva. A vásárlók évtizedekig parkolhattak a Ferenc körúton, e lehetőség megszűnése pedig egyértelműen visszavetette a boltok forgalmát. számos üzlet megszűnt vagy elköltözött, a boltok nagy részén már kint van az „Eladó” vagy a „Kiadó” felirat. Én nem vagyok a bicikliút ellen, a városban nem autóval közlekedem, de jelenlegi formájában ez egy nagyon rossz megoldás. 

Becslése szerint mekkora veszteséget könyvelhetett el a parkolási probléma miatt?

Előrelátó vállalkozóként gyorsan reagáltunk, hiszen az online térben webshopunkkal is jelen vagyunk. Budapesten akár néhány órán belül kiszállítjuk a megrendelt termékeket, folyamatosan tartjuk a kapcsolatot a vásárlóinkkal. De még így is havi szinten több millió forint veszteséget okozott nekünk a parkolóhelyek megszűnése.

Említette, hogy a könyékbeli üzlethelyiségek tulajdonosai közül többen elköltöztették üzletüket, vagy csődbe mentek. Ennyire rossz a helyzet? Nem lehet, hogy mindez inkább a járvány okozta válságnak köszönhető?

Természetesen sok esetben a járvány is eredményezett forgalom-visszaesést. Éppen az a probléma, hogy ezt a veszteséget a parkolás megszüntetése még inkább megnövelte. Egyértelműen bizonyítani tudom, hogy ennek nagy szerepe volt a veszteségeinkben, hiszen több ezres vásárlói adatbázisunkon keresztül rendszeresen monitorozzuk a vevőink viselkedését, igényeit, és az ő visszajelzéseik is jelzik a problémát: nem jönnek vásárolni, mert nem tudnak hol leparkolni. De elég meghallgatni bármelyik itteni boltos véleményét, ugyanezt fogják mondani.

Milyen formában próbálkozott eddig megoldani a problémát?

Úgy érzem, mindent megtettem, amire egyszerű állampolgárként lehetőségem volt. A probléma kialakulásától, azaz tavaly a Fővárosi Önkormányzat és a kerületi vezetés szinte összes nyilvános ügyfélszolgálati email-címére küldtem legalább négy-öt levelet. Telefonon kerestem a Fővárosi Önkormányzatot, ahol megerősítették, megkapták a leveleimet és

választ ígértek, de az azóta sem érkezett meg.

Ezt követően a 23 ezer követővel rendelkező üzleti blogomon többször írtam erről, megjelölve benne Karácsony Gergely főpolgármester és Baranyi Krisztina ferencvárosi polgármester Facebook-profilját, de erre sem érkezett reakció. Később a Demokratikus Koalíció oldalára is írtam, végül pedig az üzleti blogomon közzétettem egy nyílt levelet is. Karácsony Gergely, aki mindig azt hangsúlyozza, hogy meghallgatja az embereket, és neki számít, amit a budapestiek szeretnének, egy éve válaszra sem méltat. Ezért végső eszközként kénytelen vagyok a média nyilvánosságához fordulni. 

Az említett, meglepően higgadt hangvételű nyílt levelet Karácsony Gergelynek, és Baranyi Krisztinának, a kerület vezetőjének címezte. Erre sem kapott választ?

Sajnos nem, és a legjobban ez dühít, hiszen úgy érzem, az általam írt levél kifejezetten baráti, visszafogott, konstruktív módon fogalmaztam meg a problémát, és tettem megoldási javaslatokat. Mondom,

én nem a bicikliút ellen vagyok, hanem szeretnék egy mindenki számára megfelelő megoldást találni.

Megoldás ehetne például a bicikliút az öt-hat méter széles járdán való vezetése - egyébként így is ott közlekednek a biciklisek, mert különben rá lennének tapadva az autókra. Ez megfelelően elkülönítve a gyalogosok részétől, működőképes lehetne. De más megoldások is szóba jöhetnek. Egyéb érintett kerületekben például legalább az egyik oldalon lehet parkolni, itt ez sem lehetséges.Legalább jelöltek volna ki valahol a közelben egy alternatív parkolóhelyet! De ilyen sem történt. Diszkriminatív is ez az intézkedés, hiszen csak a Ferenc körúti szakaszt sújtja. A kerületi önkormányzat is léphetne valamit az ügyben, nem hiszem, hogy városkép szempontjából nem zavaró az üres lepusztult üzlethelyiségek látványa.

Ön közismert Fradi-drukker, elég egyértelműnek tűnik politikai hovatartozása. Nem gondolja, hogy a biciklisáv elleni tiltakozását a baloldal elleni politikai kampánynak fogják tekinteni?

Én nem utasítom el zsigerből Karácsony Gergely intézkedéseit, születtek jó döntések is a városban, de itt most egy gyakorlati probléma alakult ki. Mind az általam írt emailekben, mind nyílt levelemben hangsúlyoztam, hogy 

távol áll tőlem bármilyen politikai szándék.

Nincs hátsó gondolat a kezdeményezésünk mögött, egyszerű vállalkozóként, bolttulajdonosként szeretnék megoldani egy engem érintő problémát, ehhez kérek segítséget. Amennyiben ezt összemossák valamilyen politikai akcióval az az ő szegénységi bizonyítványuk.

Borítókép: Végel Tamás blogja, vegelnaploja.hu

 

Összesen 106 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
TAVIROZSA
2021. június 22. 13:10
Én úgy emlékszem, hogy a járvány miatt megnövekedett kerékpár forgalom segítésére - ideiglenes jelleggel - festettek kerékpársávokat, ez azután "átcsusszant" végleges státuszba! A valódi kerékpárút fejlesztéshez hatástanulmányok kellettek volna! Nyomvonal optimális kialakítása, parkolási problémák kezelése, üzletek működésére irányuló hatás, közlekedés biztonság, stb.!! Pancser Gergely félmunkájának újabb példája!!
Osztap Bender
2021. június 22. 12:49
Így jutottak ebek harmincadjára annak idején a Rákóczi úton és a Kossuth Lajos utca környékén lévő üzletek is. Emiatt szűnt meg az egyik legrégebbi pesti bőrdíszműves bolt is ezen a helyen. Most majd a kőrutak boltjai következnek a sorban. A vevők pedig átszoknak a saját parkolókkal rendelkező multikhoz. (Persze lehet, hogy ez a végső célja a liberális csapatnak. ) A hibbant, mivel politikailag, műszakilag, erkölcsileg vak és nulla, arra megy, amit súgnak neki, aztán meg "hadovál" szokása szerint. Régi hagyományainkat, értékeinket teszik tönkre ezek a barmok a helyi hatalom védelme alatt. Úgy érzik, helyben semmiféle törvény rájuk nem vonatkozik, sérthetetlenek, bírálhatatlanok, akár csak a központi hatalom. Ez lenne a "művelt nyugat" demokráciája?
szodabár
2021. június 22. 05:10
Hasonló biciklis téma. Vidéken a cigányok a járdán bicikliznek. Miért? Mert akkor mehetnek bátran, csak a hülye gyalogosok zavarják őket. Szerencsére a rendőröket sem érdekli. Budapesten ugyanez megy rollerrel kiegészülve. A rendőrség meg egy rakás szart ér, persze trafipaxxal könnyebb pénzt szerezni. Miért kell eltűrni a rohadt biciklis anarchiát? Országos szabályt kell hozni, mint az állattartásra.
Vakfolt
2021. június 21. 21:58
Gerci ezt is meg fogja oldani, a maga hatékony módján. Lefesteti a bicikliutakat szivárvány színűre és lehet örülni.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!