Itt vannak a számok: így működik a rezsicsökkentés
Bár a rendszert több kritika éri, a számok nem hazudnak,: az áram- és a gázrezsi egy friss felmérés szerint is Magyarországon a legalacsonyabb az Európai Unión belül.
A Századvég elemzése szerint a megkérdezettek 56 százaléka nem ért egyet azzal, hogy nagy forgalmú utakon a gépkocsival közlekedők rovására kerékpárutakat alakítottak ki.
Állandósult a közlekedési káosz Budapesten, jelentősen megnehezültek a fővárosi polgárok mindennapjai, miután a baloldali vezetése az elmúlt időszakban több forgalmas útszakaszt lezárt, miközben a korábban létesített – és eredetileg ideiglenesnek szánt – kerékpársávok fenntartása mellett Karácsony Gergely főpolgármester újabb közlekedési sávokat vont el a gépkocsival közlekedőktől, állapítja meg a Századvég elemzése, amely azt összegzi, hogyan vélekednek a budapestiek Karácsony Gergely közlekedésszervezéssel kapcsolatos városvezetői teljesítményéről.
A Fővárosi Önkormányzat kudarcot vallott a forgalmi dugók elleni küzdelemben
A Századvég már májusban rámutatott, hogy a lakosság elégedetlen, a fővárosi megkérdezettek 82 százaléka aggasztónak ítéli a forgalmi dugókat, illetve – ezzel összefüggésben – 80 százalékuk a légszennyezettséget. Ezzel szemben a kerékpárosok közlekedési lehetőségeivel kapcsolatban a budapestiek 61 százaléka nem fogalmazott meg negatív kritikát. Ez azt mutatja – véli az intézet –, hogy
ők inkább az autós és kerékpáros utazás lehetőségeinek átgondolt javításában érdekeltek és nem abban, hogy szembefordítsák egymással az egyes közlekedő csoportokat.
Ezt a képet erősíti, hogy az intézet kutatása szerint a budapesti válaszadók 68 százaléka elégedetlen a miniszterelnöki ambíciókat dédelgető Karácsony Gergely munkájával a forgalmi dugók ellen vívott küzdelemben, míg 26 százalékuk pozitívan értékeli a főpolgármester teljesítményét ezen a területen.
Nem értenek egyet az autósávok terhére létesített kerékpárutakkal
A Századvég nem vitatja, a kerékpáros közlekedés bizonyos esetekben alternatívája lehet az egyéb közlekedési módoknak, így szerves részét képezi a fővárosiak életének. Ugyanakkor leszögezi azt is, hogy egy nagyváros közlekedésének megszervezése rendkívül összetett, több szempont egyidejű mérlegelését, összehangolását megkívánó feladat. S úgy véli, az egyfókuszú – politikai okokból valamely utazási formát egyoldalúan előnyben részesítő – közlekedésszervezés maga után vonja jelentősebb forgalmi dugók kialakulását.
Az intézet elemzése szerint a megkérdezettek 56 százaléka nem ért egyet azzal, hogy a Fővárosi Önkormányzat baloldali vezetése
61 százalékuk kifogásolja, hogy a Lánchíd budai hídfőjénél, a Clark Ádám téri körforgalom virágágyását leaszfaltozták, és helyette kerékpárutat létesítettek. A Századvég ebből azt a következtetést vonta le, hogy a fővárosiak többsége nem támogatja a kerékpárosok és autósok politikai célú szembefordítását, és azt, hogy a városvezetés megszegte a „zöld” kampányígéreteit.