Hidegzuhany az autósokra: jelentős változások jönnek a fővárosi parkolásban – mutatjuk hol lesz drágulás!
Több baloldali vezetésű kerületben is emelkednek a parkolási díjak.
Balogh Samut a Hegyalja utat egy sávosra szűkítő buszsáv és a torlódások közti esetleges összefüggésről kérdeztük, válasz nem érkezett, csak Facebook-poszt.
Gyakorlatilag állandósultak a Budapestet megbénító dugók a napokban, miután a fővárosban öt nagyszabású közlekedésfejlesztési projekt munkálatai zajlanak egyszerre, és Karácsony Gergely körúti biciklisávja sem segít a közlekedési problémákon. A Lánchíd kilenc hónapot késő felújítása mellett épp a közelmúltban kezdtek bele a szintén óriási forgalmat lebonyolító pesti rakpart felújításába, a Batthyány tér és az ott található buszvégállomás felújításába, és tavaly óta még mindig folyik a M3-as metróvonal Lehel tér és Nagyvárad tér közötti szakaszának felújítása is.
Mindezt tetézi, hogy a Hegyalja úton is épp most egységesítették a buszsávot, és ennek következtében
A főpolgármester kabinetfőnöke, Balogh Samu „Várostervező” elnevezésű Instagram csatornáján ezzel még el is dicsekedett, mint a buszok közlekedését megkönnyítő intézkedéssel. Azt azonban ő is elismerte, hogy az autós közlekedéssel komoly problémák akadnak ezen az útvonalon, de mindezért az Astoriát okolta.
Balogh szerint ha csökken a forgalom, nem lesz dugó
Ezzel kapcsolatban levélben kerestük a kabinetfőnököt és V. Naszályi Mártát, az érintett I. kerület baloldali polgármesterét, akiknek az alábbi kérdéseket tettük fel:
Egyelőre sem Balogh Samutól, sem V. Naszályi Mártától nem kaptunk választ, a kabinetfőnök mindössze egy Facebook-bejegyzésben utalt arra, hogy ezzel kapcsolatban érdeklődtünk, de minket erről nem értesített. A bejegyzésben a kabinetfőnök többek közt azt hangsúlyozta, hogy
ugyanis egyéb módon nem lehet kezelni a problémát. Mindezt akkor gondolja megvalósíthatónak, ha a várost ingyenesen dugók nélkül el lehet kerülni az M0-s autópályán.
Szerinte ez most azért nem lehetséges, mert az M0-s autópálya hárosi hídját többször részlegesen lezárték kivitelezési hibák miatt. Nem felejtette el kiemelni azt sem, hogy a híd felújítása a kormányzat kezdeményezésére és finanszírozásával valósult meg.
Arról pedig szintén nem beszélt, hogy mi van akkor, ha a belvárosba tartó forgalom is nagyobb annál, mint ami egy sávon folyamatosan tudna haladni, ahogyan többi kérdésünket sem válaszolta meg. Például azt, hogy készült-e a buszsáv létrehozása előtt bármilyen hatásvizsgálat.
Összegezve tehát:
amiért rosszul újította fel a hidat, amit többször is lezártak.
Kép: Balogh Samu Facebook-oldala