Karácsony kabinetfőnöke: A sok autó és az Astoria miatt van dugó

2021. június 23. 13:47

Balogh Samut a Hegyalja utat egy sávosra szűkítő buszsáv és a torlódások közti esetleges összefüggésről kérdeztük, válasz nem érkezett, csak Facebook-poszt.

2021. június 23. 13:47
null

Gyakorlatilag állandósultak a Budapestet megbénító dugók a napokban, miután a fővárosban öt nagyszabású közlekedésfejlesztési projekt munkálatai zajlanak egyszerre, és Karácsony Gergely körúti biciklisávja sem segít a közlekedési problémákon. A Lánchíd kilenc hónapot késő felújítása mellett épp a közelmúltban kezdtek bele a szintén óriási forgalmat lebonyolító pesti rakpart felújításába, a Batthyány tér és az ott található buszvégállomás felújításába, és tavaly óta még mindig folyik a M3-as metróvonal Lehel tér és Nagyvárad tér közötti szakaszának felújítása is. 

Mindezt tetézi, hogy a Hegyalja úton is épp most egységesítették a buszsávot, és ennek következtében

a BAH-csomópontot és az Erzsébet-hidat összekapcsoló, egyébként is óriási forgalmú útszakaszon mindössze egy sávon közlekedhetnek az autók.

A főpolgármester kabinetfőnöke, Balogh Samu „Várostervező” elnevezésű Instagram csatornáján ezzel még el is dicsekedett, mint a buszok közlekedését megkönnyítő intézkedéssel. Azt azonban ő is elismerte, hogy az autós közlekedéssel komoly problémák akadnak ezen az útvonalon, de mindezért az Astoriát okolta.

Balogh szerint ha csökken a forgalom, nem lesz dugó

Ezzel kapcsolatban levélben kerestük a kabinetfőnököt és V. Naszályi Mártát, az érintett I. kerület baloldali polgármesterét, akiknek az alábbi kérdéseket tettük fel:

  • Milyen szakmai vizsgálatok előzték meg a Hegyalja úti buszsáv létesítését?
  • Elérhető-e valahol bármely erre vonatkozó tanulmány vagy vizsgálat eredménye?
  • Nem gondolják, hogy a buszsáv létesítése csak növeli a torlódásokat? 
  • A buszsávok alkalmazása végleges intézkedés, vagy „próbaidőszak” zajlik éppen?
  • Visszavonják-e az intézkedést, ha úgy tapasztalják, hogy nem éri el a kívánt célt, vagy amennyiben az autóval közlekedők tiltakoznak ellene?
  • Miért most döntöttek a buszsáv létesítése mellett, amikor a fővárosban egyszerre több beruházás megvalósítása is zajlik?

Egyelőre sem Balogh Samutól, sem V. Naszályi Mártától nem kaptunk választ, a kabinetfőnök mindössze egy Facebook-bejegyzésben utalt arra, hogy ezzel kapcsolatban érdeklődtünk, de minket erről nem értesített. A bejegyzésben a kabinetfőnök többek közt azt hangsúlyozta, hogy

az útszakaszon rendszeres dugókra az lehet a megoldás, ha a csökken belvárosba tartó forgalom nagysága,

ugyanis egyéb módon nem lehet kezelni a problémát. Mindezt akkor gondolja megvalósíthatónak, ha a várost ingyenesen dugók nélkül el lehet kerülni az M0-s autópályán.

Szerinte ez most azért nem lehetséges, mert az M0-s autópálya hárosi hídját többször részlegesen lezárték kivitelezési hibák miatt. Nem felejtette el kiemelni azt sem, hogy a híd felújítása a kormányzat kezdeményezésére és finanszírozásával valósult meg.

Arról pedig szintén nem beszélt, hogy mi van akkor, ha a belvárosba tartó forgalom is nagyobb annál, mint ami egy sávon folyamatosan tudna haladni, ahogyan többi kérdésünket sem válaszolta meg. Például azt, hogy készült-e a buszsáv létrehozása előtt bármilyen hatásvizsgálat.

Összegezve tehát:

válaszok nincsenek, a dugó oka pedig az Astoria, a sok autó, meg a kormány,

amiért rosszul újította fel a hidat, amit többször is lezártak. 

Kép: Balogh Samu Facebook-oldala

Összesen 79 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
rókabácsi
2021. június 24. 14:50
mert kevés a busz meg a villamos! és még kényelmetlenek is!
Korrupt Kornél
2021. június 23. 21:52
Ennyi ésszel kabinetfőnök! Nem semmi!
Osztap Bender
2021. június 23. 21:13
Ez a hibban még Észak Korea fővárosában is képes lenne dugókat okozni, pedig ott szinte nincs is autó. Fel kellene ajánlani az" Éles elméjűnek", hogy alkalmazza ezt a polihisztort. Aztán dicsekedhetne, hogy lám micsoda forgalom van a fővárosban. Ha meg nem válna be, hát ott nem lacifaszáznak, Bástya et. módra intézik a dolgokat, mint a híres filmben.
btete
2021. június 23. 20:34
Ma délelőtt 1/2 11-től próbaként végig autóztam a Gellért tér-Szabadság híd-Múzeum krt-Astória-Deák tér-Andrássy út-Városliget útvonalon 20 perc volt max. Minimális dugó volt a Madách térnél. Vissza úton a körúton mentem végig az Andrássyról ráfordulva majd vissza Budára. Ott sem volt dugó. Hazudnak reggel-délben -este ezzel a dugóval pont úgy mint Gyurcsány anno. max reggel 8-9 és délután 5-6 között van torlódás. Kiszállni az autóból no azt nem nincs az a BKV. Egymást érik a villamosok és metrópótlók akkor se. (védett sávuk van) Egyszer úgy megkérdezném az állítólagos nagy dugóban várakozó autósoktól hogy hova mennek éppen. Biztos lenne egy pár válaszoló aki árut szállít egy belvárosi üzletbe. A többség válasza az lenne, hogy a belvárosi munkahelyemre vagy onnan autókázok hazafelé. Akkor se szállok fel a tömegközlekedésre ha ülök a dugóban és karácsonyozók. Tarlós alatt aki elszabotálta a Lánchíd felújítását 9 éven át bezzeg nem voltak dugók, úgy lehetett áthajtani a városon mint a kés a vajban. Ha,ha,ha.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!