„A románok vannak hatalmon”: elszabadult, majd fenyegetőzni kezdett egy román férfi Temesváron
„Mi vagyunk többségben ebben a városban, és sajnos nem érzem, hogy Romániában élnék” – árulta el a problémáját az illető.
A rendezőtől csütörtökön a SzínházTV-n lesz látható a Molière, avagy az álszentek összeesküvése című előadás.
Az eseménnyel kapcsolatban a Színház Online beszélgetett Alföldivel. A Bulgakov-darabbal kapcsolatban a rendező elmondta: „Jó lenne azt mondani, ez a cím csak most nagyon aktuális, de szerintem mindig is az volt, amikor a hatalom közelébe kerültek olyan emberek, akik valahogy elveszítik a normalitásukat.
Nálunk azért tűnik talán aktuálisabbnak, mert ma minden erről szól,
minden pillanatban van egy olyan történet vagy hír, amiből kiderül: sokan vizet prédikálnak és bort isznak.”
A művészek és a hatalom kapcsolata
A Nemzeti Színház volt igazgatója arról is beszélt, hogy abban a problematikában, hogy egy szabad, elvetemült, elvakult és teljesen csak a saját elképzeléseivel foglalkozó művészemberhez hogyan, miként viszonyult egy király, egy vezető, és hogyan van egy művész kiszolgáltatva ennek a viszonynak, abban benne kellett lennie Sztálin és Bulgakov viszonyának is.
Alföldi szerint a szerző egyes jelenetekben annyira ugrált a stílusok között, hogy néha nehéz volt eldönteni, mi az, amit valóban komolyan is gondolt. A királyi udvar történéseit például meglehetősen pamfletszerűen ábrázolta. „Elsősorban a művészek és a hatalmon lévők kapcsolatát vizsgálja a darab. Arról szól,
a művészeknek mennyire kell jóban lenniük a hatalommal,
illetve a hatalomnak mennyire dolga az, hogy beleszóljon a művészetbe.”