Átkos Volánbusz-szerződés
A másik nevezetes jászberényi botrány a helyi buszjáratok biztosításával kapcsolatos. Amint említettük, Gedei József korabeli MSZP-s polgármester írta alá 2009-ben azt a szerződést a Volánnal, ami a városnak nagyon előnytelen volt, de ezt előzőleg Budai nem tudhatta. Eszerint előre nem látható veszteségek esetén a város fizeti ki a Volán veszteségeit. Az összegek nagysága tehát nem lett megszabva. Szabó Tamás 2010-2019 közötti városvezetése alatt a Volánnak kifizetetlen vesztesége is keletkezett úgy, hogy a képviselőtestület egyhangúlag, beleértve az ellenzéki szereplőket, egyetértett abban, hogy később fizessenek.
A Volán akkor elfogadta a halasztást, de 2020-ban, Budai Lóránt idején már pénzéhez akart jutni, benyújtotta a számlát a kérdéses 75,5 millió forintos tartozásról. Az önkormányzat fizetett ugyan tavaly év végén, de a jobbikos polgármester olyannyira felháborodott, hogy feljelentést is tett hanyag kezelés és hivatali visszaélés címén. Feltehetőleg Szabó Tamás fideszes expolgármestert szerette volna megcélozni, de – milyen vicces a jászberényi „tortacsata” – koalíciós társát és riválisát találta el… (Meg magát is, olyan értelemben, hogy bár 2010 óta volt jelen a testületben, mégsem tudott eleget a szóban forgó kérdésről.)
A gyurcsányista Gedei József alpolgármesterről egyébként már tudható, hogy egyértelmű győzelmi eséllyel száll ringbe az ellenzéki előválasztáson azért, hogy ő legyen az ellenzék felső-jászsági országgyűlési képviselőjelöltje, Pócs János jelenlegi parlamenti képviselő (Fidesz-KDNP) ellenében.
Nyitóképünkön a KultúrMalom-projekt félbemaradt átépítése