Csereklye Barnabás, a Hell ügyvezetője a ucanthinkgreen nevű blogon írta meg, hogy a Coca-Cola miként próbálja magát környezetbarát cégként feltüntetni a vásárlók szemében, miközben a műanyag csomagolóanyag-felhasználása meghaladja évente a 3 millió tonnát.
Látható ellentmondás
A Break Free From Plastic mozgalom 2020-ban sorozatban harmadszor állapította meg, hogy a legnagyobb mértékű műanyagszennyezést okozó vállalatok rangsorának élén a Coca-Cola áll. A Break Free From Plastic emelleett azt is hangsúlyozta, hogy a társaság az elmúlt évben sem ért el számottevő előrelépést a környezetkárosítás csökkentése terén. Ennek ellenére gyakran hallatnak magukról a távlati célkitűzéseikkel és a nehezen ellenőrizhető ígéreteikkel – teszi hozzá.
Annak ellenére, hogy a Break Free From Plastic a legnagyobb műanyagszennyezők közé sorolja a céget, a 2020-as Dow Jones Fenntarthatósági Index ismét a Coca-Cola HBC-t találta Európa legfenntarthatóbb italgyártó vállalatának. Csereklye szerint ez egy nyilvánvaló ellentmondás. Emellett felhívja a figyelmet arra, hogy a Coca-Cola 1968 óta van jelen hazánkban, a termelés pedig 1996 óta folyik itthon is, az éves szinten megtermelt több milliárd forintos adózott profitot viszont minden évben szinte teljes egészében kiviszik az országból. Tehát lassan 25 éve értékesítenek Magyarországon gyártott termékeket, amelyeknek a csomagolása a magyarok környezetét szennyezi, de a hasznot elviszik az országból – összegzi.
Az ügyvezető véleménye szerint egy felelős gyártó a környezetvédelemben való szerepvállalás jegyében a profitot megfelelő beruházásokba fekteti, amely a Coca-Cola esetében egy drágább, de környezetkímélőbb csomagolási formára történő átállás lenne.