Palkovics: Sosem látott fejlesztések várhatók a vasútnál

2021. február 19. 13:42

Az elmúlt 50 év legnagyobb fejlesztései előtt állunk, 2 ezer milliárd forintnyi beruházással. A cél, hogy a magyar vasúi járműgyártást újra nemzetközileg szintre emeljék.

2021. február 19. 13:42
null

Az elmúlt ötven év legnagyobb fejlesztései várhatók a vasúti járműgyártás területén – hangoztatta Palkovics László innovációs és technológiai miniszter pénteken Vasváron a járműülés-gyártással is foglalkozó Polgár Lakatos- és Gumiipari Kft. üzemcsarnokának megtekintése után.

A tárcavezető elmondta, a kormány várhatóan a jövő héten elfogadja azt a fejlesztési stratégiát, amely a következő években az úgynevezett „vasúti gördülő állomány” jelentős növelését tartalmazza, ezen a területen 2 ezer milliárd forintnyi beruházás végrehajtása szerepel a tervekben. Palkovics László kijelentette: a kormány a magyar vasúti járműgyártást szeretné újra nemzetközileg elismert szintre emelni, ennek megfelelően alakítanák a vasúti szakemberek, mérnökök képzését is.

„A gazdaság jövője változatlanul magyar, high-tech és zöld”

A miniszter hangsúlyozta, hogy a koronavírus-járvány nem rajzolta át a magyar  gazdaság lehetséges kitörési pontjait, inkább megerősítette az eddig követett irány, a kormányzati intézkedések helyességét. „A gazdaság jövője változatlanul magyar, high-tech és zöld” – fogalmazott.  Ezeknek a kritériumoknak szavai szerint teljesen megfelel a Polgár Kft. is, amely egy 40 éves múltra visszatekintő családi vállalkozás, és hosszú ideje beszállítója a multinacionális autógyártó cégeknek és vasúttársaságoknak. A vállalkozás mozdonyvezetői ülések után már a MÁV IC másodosztályú termes kocsijaihoz is gyárt utasüléseket, hamarosan pedig az első osztályú kocsikban utazók is megismerhetik termékeiket – fűzte hozzá.   

Palkovics László szólt arról is, hogy 2021-ben a jelenleg közlekedő kilenc után akár tíz darabbal bővülhet a MÁV emeletes motorvonat flottája, a Stadler KISS típusú járművek karbantartását szolgáló szolnoki csarnokát tavasszal adhatja át a vasúttársaság, a 600 ülőhelyes kocsikból a tervezett ütemezés szerint 2022 végéig összesen 40 darabot szállít le a gyártó. Felidézte, hogy a MÁV Zrt. és a MÁV-Start Zrt. vezetői január végén írtak alá együttműködési szándéknyilatkozatot Kína egyik legjelentősebb vasúti járművek tervezésével és gyártásával foglalkozó társaságával. A CRRC Changchun céggel megkezdődött együttműködés célja a magyarországi regionális vasúti szolgáltatások innovatív fejlesztése – mondta a miniszter.

(MTI)

Kép forrása: MÁV Facebook-oldala

Összesen 14 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Vakfolt
2021. február 19. 14:57
A máv cargót vegyétek vissza a labancoktól, mert addig csak nekik fog fialni a buli, nem nekünk.
Friedrich Ferdinand von Beust
2021. február 19. 14:50
Ha Kóka nem "privatizálja" el a cargo üzletágat akkor előrébb tartanánk.
balbako_
2021. február 19. 14:31
Már eddig is óriási fejlesztés történt a vasúton. A lepusztult vagonok helyett XXI.-ik századi szerelvények suhannak az elővárosi közlekedésben. Most az egész országra kiterjed és ráadásul magyar gyártóktól.
Gyéressy Károly
2021. február 19. 14:22
Helyes.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!