Magyar cégé Európa első villamos–hibrid tehermozdonya

2021. február 04. 17:23

Megkezdődött a Rail Cargo Hungaria megrendelésére kifejlesztett vonali mozdony tesztelése.

2021. február 04. 17:23
null

Ez lesz az első kínai mozdony az EU vasúthálózatán, amely típusengedélyt kaphat. A sikeres tesztek után Európában a Rail Cargo Hungaria használ majd először nulla emissziós, gazdaságosan üzemeltethető nagyteljesítményű vonali és tolatómozdonyokat a vasúti árufuvarozásban. A járművek technológiája lehetővé teszi, hogy a felsővezeték nélküli szakaszokon, úgynevezett szuperkapacitások adják az energiát a továbbhaladáshoz. A mozdonyok ezeket az energiatárolókat felsővezetékről – állóhelyzetben vagy útközben is –, illetve töltőpontokon is feltölthetik – írta a Rail Cargo Hungaria (RCH) Zrt.

A most tesztelt környezetbarát villany-hibrid mozdony a tervek szerint legalább 10 kilométert képes megtenni vízszintes pályán önerőből, felsővezeték nélküli szakaszon. Ez a képesség meghaladja azt a teljesítményt, amelyet jelenleg a nemzetközi gyakorlatban elvárnak. Közölték: az első leszállított jármű statikus és a dinamikus tesztjeit az észak-rajna-vesztfáliai Minden város műszaki laboratóriumában, a futás- és fékpróbákat a német szövetségi vasút tesztpályaszakaszán végzik el. A várhatóan május végéig tartó vizsgálatokat követően a stressz-teszteket nyílt vasúti hálózaton hajtják majd végre. A dinamikus próbákon a mozdonynak legalább 500 kilométer távolságra kell elvontatnia egy 300 tonnás szerelvényt, a stressz-teszteken pedig az előírt futásteljesítmény 1570 kilométer. A jármű vizsgálata a tervek szerint mintegy 1750 üzemóra lesz.

Felidézik: a Rail Cargo Hungaria 2019 októberében írt alá megállapodást a CRRC ZELC vállalattal arról, hogy 36 hónapon belül kifejleszti a villany-hibrid üzemű, nulla emissziós tolató- és nagyteljesítményű vonali mozdonyokat, elkészít 2-2 járművet, majd a vonatkozó magyar és nemzetközi engedélyekkel együtt átadja azokat a magyar árufuvarozó társaságnak. Az RCH a megállapodás értelmében 4 évre bérbe veszi a járműveket. Amennyiben a hibrid mozdonyok az elvárt teljesítmény szerint fognak működni, az RCH élhet további bérlési, vagy akár vásárlási opció lehívásának lehetőségével, illetve kedvező feltételekkel rendelhet további 20-20 járművet mindkét típusból.

A tolatómozdonyokkal az RCH Magyarországon lát majd el feladatokat, a vonali mozdonyok tervezett felhasználási területe Magyarországon kívül Horvátország, Szerbia, Románia, Macedónia, Görögország, valamint Bulgária. Fuvarteljesítményével az RCH évente több tízezer kamion közúti közlekedését váltja ki, évi mintegy félmillió tonna üvegházhatású gáztól mentesíti a környezetet.

(MTI)

Nyitókép: YouTube

Összesen 54 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
T. Péter
2021. február 05. 16:47
"használ majd először nulla emissziós" Ezt magyarázza meg nekem valaki. A villanymozdony nem volt eddig is nulla emissziós?
masikhozzaszolo
2021. február 05. 15:39
Nem mi gyártjuk a fékrendszerét? Knorr-Bremse. Annakidején én még jártam a Nílusi-Asszuáni gátba beépített Ganz generátor állórészében, mikor tekercselték. És gurigattam a forgórészét.
Illieral
2021. február 05. 15:29
Egyrészt ez jó. De 50 éve még a világ minden országába exporáltunk mozdonyokat, most meg veszük a kínait. OK, mondjuk ez világtendencia.
DoomGuy
2021. február 05. 15:27
Libsik jöttek már? Kínai szar. Megbízhatatlan. O1G lopott. Nem is magyar siker? Szerintem bekapha'ttyák. Én meg gratulálok!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!