Brutális pénzdíj, új versenyszám, innováció a köbön – visszatérnek a világsztárok Magyarországra
Világszenzáció készülődik a magyar fővárosban.
A kivitelező cég vezérigazgatója interjúban magyarázza, miért lett ötmilliárddal drágább az, ami a főpolgármester szerint olcsóbb lett.
Öt milliárd forinttal drágábban újíthatja fel a Lánchidat a Karácsony Gergely vezette Budapesti Önkormányzat közelmúltban lezárult új közbeszerzési eljárásának nyertese, az A-Híd Zrt., mint amennyiért Tarlós István korábbi főpolgármester idején tette volna – írtuk januári cikkünkben.
Karácsony Gergely egy decemberi Facebook-bejegyzésben magyarázkodott a megnövekedett költségek miatt. Közösségi oldalán többszörös csúsztatásokkal úgy próbálta beállítani, mintha az általuk kiírt közbeszerzés nyertese tette volna a jobb ajánlatot. Karácsony ugyanis a Tarlósék pályázatában szereplő 35,2 milliárdos árral próbálta összehasonlítani az általuk szerzett ajánlatot, mintha a Karácsonyék közbeszerezésére érkezett árajánlatnak is része lett volna a Széchényi téren található aluljáró felújításának 13,5 milliárd forintos költsége is.
A valóság ezzel szemben az, hogy Karácsonyék 26,7 milliárdos költségű terveiben nem szerepel a villamos-aluljáró felújítása, tehát ha csak a híd felújításának árait hasonlítjuk össze,
A Magyar Építők nevű oldal megkereste a beruházást elnyerő A-Híd Zrt. vezérigazgatóját, Sal Lászlót. Emlékezetes: a cég azután nyerte el a beruházást, hogy a korábbi tender eredménytelenül zárult.
Sal szerint a Lánchíd műszaki állapotának romlása, az építőipari infláció, továbbá az euró árfolyamváltozása miatt kerül ötmilliárddal többe a híd felújítása. A vezérigazgató kifejtette: a 2019-ben és a 2020-ban kiírt közbeszerzésen is ők adták a legjobb ajánlatot. A kivitelezésre végül nettó 18,8 milliárdért szerződtek, amihez hozzáadódik még a jogszabályok által előírt műszaki ellenőr, a hatósági és szakértői díjak, a független labor költsége, valamint a kötelező tíz százalékos tartalékkeret.
Az okok között szerepel, hogy a két kiírás közti időszakban a Lánchíd műszaki állapota tovább romlott, ezért a cégnek több acélszerkezetet és erősebb korrózióvédelmet kell alkalmaznia.
Címlapkép: MTI/Mónus Márton