A közfeladatot ellátó szervnek weboldalán az infotörvény vonatkozó melléklete szerinti adatokat kell közzé tennie. A melléklet szerint az önkormányzat a költségvetési támogatások kedvezményezettjeinek nevét-, illetve az ötmillió forintot elérő vagyonhasznosításra kötött szerződések szerződő feleinek nevét köteles közzétenni.
Vizsgálandó tehát, hogy a bérleti szerződések mennyiben minősülnek költségvetési támogatásnak (vélhetően nem minősülnek annak, különös tekintettel arra, hogy a korábbiakhoz képest emelt összegű bérleti díjat kell fizetni), és mennyiben haladják meg az ötmillió forintot. Ezek hiányában a szerződő felek személyes adatainak a weboldalon szereplő kötelező közzétételi listában nem kellene szerepelnie. Ezen felül a bérlők közötti viszony (testvére, anyja, házastársa), mint személyes adat közzétételének jogszerűsége még inkább kérdéses, hiszen a bérlők közötti viszony nem minősül közérdekből nyilvános adatnak.
Az egyik szerződésben szerepel név, a másikban nem
Érdekes módon azonban az önkormányzat oldalán közzétett határozatok közül nem mindegyikben látható az érintettek neve és lakcíme. A születési támogatásokról szóló döntéseknél például csak a kedvezményezettek monogramja szerepel. Nem egyértelmű, hogy például a 2020_31_(V_11) vagy a 48/2020 számú polgármesteri határozatokban miért törölték a magánszemély nevét, szemben az említett határozatokkal, amikben a teljes név és lakcím szerepel.
Az adatvédelmi szakjogász szerint magával a határozatban történő szerepeltetéssel nincsen gond,
a személyes adat (teljes név) weboldalon történő közzététele viszont nem feltétlenül indokolt
és kérdéses, hogy milyen szempontrendszer szerint differenciál az önkormányzat az egyes támogatásokról szóló határozatokban szereplő személyes adatok megjelenítése vagy felismerhetetlenné tétele között.
Amennyiben jogsérelem állapítható meg, kezdeményezhető a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság vizsgálata, illetve a sértett fél akár bírósághoz is fordulhat.