„Épületüzemeltetésben dolgoztam, és ha valamelyik családtagomnak, barátomnak, ismerősömnek kellett egy jó szakember, rendszerint hozzám fordultak, hogy adjam már meg egy jó burkolónak vagy kőművesnek a telefonszámát. Aztán egyszer csak a feleségem azt mondta, ezzel kezdeni kellene valamit, ha ekkora a kereslet rá; innen az ötlet” – mondja Sipos Péter, a doApp marketingért felelős társtulajdonosa. Az applikáció szlogenje is ez: „Tudunk rá valakit!”.
Az építőipar évek óta tartó kihívása a szakemberhiány, amit valószínűleg a kormány idén induló lakásfelújítási támogatási programja tovább fokoz; hiszen azzal, hogy a szaktárca számításai szerint csak idén 300 ezer család veheti igénybe több száz milliárd forint értékben,
ezzel egyúttal óriási keresletet is generál építőipari szakemberekre.
Erős kezdés
Elvileg a legjobb pillanatban lép tehát piacra a doApp, ami az alapján, amit Sipos Péter elmond, kicsit olyan, mintha egy online társkereső lenne, csak éppen szakembereknek és megbízóknak.
A szakember beregisztrál, kiválasztja, mely területeken és milyen munkákat szeretne végezni, és várja a megrendelők özönét. Legalábbis február 1-től, avat be a marketingszakember, mert egyelőre csak a szakemberek előregisztrációja zajlik, a leendő ügyfeleket csak akkor akarják ráengedni a felületre, amikor már összegyűlt a kritikus számú szakember. „Ahhoz képest, hogy december közepén indult ez az egész, és itt voltak közben az ünnepek is, már százas nagyságrendben előregisztráltak az ország minden szegletéből kőművesek, ácsok, tetőfedők, vízvezetékszerelők és mindenféle mesterember” – mondja bizakodóan Sipos.
Kép: Földházi Árpád / Mandiner
A leendő megbízó dolga még egyszerűbb: regisztrál, majd fényképet készít a kijavítandó, megoldandó területről, feltölti azt egy rövid leírással, és várja az ajánlatok beérkezését, amelyek közül válogathat. „Ahogy beérkezik az ajánlat, élőben chatelhetnek a felület erre kifejlesztett részén, szóval a szakember megkérheti, hogy a megrendelő mérje le a problémás területet, vagy készítsen más, számára használhatóbb fényképet, és módosíthatja is az árajánlatát” – sorolja Sipos.