Egyre nagyobb a baj a közösségi médiában – a Facebook és az Instagram mégis mással foglalkozik
Ma Magyarországon a Facebook-csoportokban a legnagyobb kereslet a „cukor” nevű anyagra mutatkozik.
Szűts Zoltán médiakutató a vírustagadás veszélyeire hívta fel a figyelmet.
„Emberéletekkel játszanak a vírustagadók, akiknek a veszélyt lekicsinylő véleménye a közösségi médiában és internetes portálokon terjed” – fogalmazott Szűts Zoltán médiakutató az M1-en. A szakértő a vírustagadók felelősségéről és megnyilvánulásaik veszélyéről beszélt. Szűts szerint az egyetlen megoldás a problémára, ha kritikus gondolkodásra neveljük magunkat és környzetünket is. A jól csomagolt tévhitek nagyon könnyen terjedhetnek a közösségi médiában, ezért is kell tudatosan olvasni a híreket – figyelmeztetett rá. Kiemelte, míg a közösségi média immáron 15 éve velünk van, a magyarországi iskolákban csak mostanában keztdek el felfigyelni a problémákra vele kapcsolatban.
A szakember arról is beszélt, hogy figyelni kell a híreknél a forrásokat, ugyanis az állítások mögötti valós tartalmakat azon keresztül lehet ellenőrizni. Szűts Zoltán kiemelte, hogy míg egy átlagos, a híreket rendszeresen figyelő fogyasztónak elképzelhetetlen lehet, a mindennapoktól elszakadt, a digitalizált világ virtuális társadalmában élő egyének igenis valótlannak tarthatják a járványról szóló híreket.