Erre sok budapesti várt: indul a BKK-rendészet – mutatjuk a részleteket!
Az is kiderült, hány emberrel tartanak majd rendet a budapesti közösségi közlekedésben.
A reptéri járatára szóló jegyértékesítése miatt kezdődött a vizsgálat.
Budapest Főváros Kormányhivatala eljárást indított a Budapesti Közlekedési Központ Zrt.-vel szemben, miután a Fogyasztóvédelmi Főosztályra közérdekű bejelentés érkezett, adta hírül a szervezet közleménye. A BKK a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér és Deák Ferenc tér között közlekedő, 100E jelzésű járatát a koronavírus-járvány helyzet miatt nem üzemelteti, ennek ellenére a vonaljegyeket továbbra is értékesítette, megvásárolhatók voltak a jegyautomatákból és a mobiljegy alkalmazáson keresztül is.
Az eddigi információk alapján az utasok már 16 ezer jegyet vásároltak a nem létező járatra, amellyel a fővárosi fenntartású BKK 14 millió forintos kárt okozott a vásárlóknak. A kormányhivatal adatszolgáltatásra kötelezte a BKK-t, amely során választ kell adnia többek között arra, hogy hol és milyen módon hívták fel a közlekedők figyelmét a járat szüneteltetésére, a járat megszüntetése óta hány jegyet értékesítettek összesen, illetve milyen intézkedéseket tesz a BKK arra nézve, hogy a megvásárolt vonaljegyek ellenértékei visszafizetésre kerüljenek a fogyasztók részére, zárul a fővárosi kormányhivatal közleménye.
(MTI-OS)