Kedves Naplónk!
Volt korábban olyan érzésed, hogy nem mehetsz el valahova, nem nézhetsz meg valamit, vagy nem olvashatsz el egy cikket, esetleg könyvet? Nekünk volt.
„Ez a normalitás lázadása” – mondja Huth Gergely, a nemrég elindult Pesti TV igazgatója az új tévécsatornáról. Huthot arról kérdeztük, ki finanszírozza a tévét, volt-e harc a Hír TV-vel, ki a célközönség, és nem üt-e vissza a rájuk jellemző stílus. Interjúnk.
Mit mutatnak az első napok adatai?
Jól sikerült az indulás, szeptember 14-én korán reggel Majorosi Marianna elénekelte nézőinknek a Himnuszt, majd Nyerges Attila a Nélküledet. Ezután, mint azóta minden hétköznap reggel fél hétkor, elkezdődött a Bögre klub, a „látókörtágító zenés kávészeánsz”. Ahhoz képest, hogy televíziós szemszögből a csapat nagyobbik része vállaltan amatőr és sokan itt láttak először belülről tévéstúdiót, alig történt eddig hiba. Elégedettek vagyunk.
Kik nézik és mennyien a Pesti TV-t?
Még nem elemeztük a számokat, sokan még csak mostanában találnak rá az új csatornára, amely a szőrös szívű Digin kívül szinte minden szolgáltatónál alapcsomagban fogható, vagy ott lesz októbertől. Ráadásul szabadon, egy sima digitális antennával még egy horgászkunyhóban is foghatóak vagyunk az egész országban. A szolgáltatóknak hízelegve egyidejű online adást nem adunk, viszont röviddel azután, hogy adásba kerülnek, a műsorok visszanézhetőek a pestitv.pestisracok.hu oldalon.
Honnan a pénz?
Tessék olvasni a szakirodalmat! Az újpalotai Fortuna Stúdiót, ahol állunk, bérelik nekünk a KESMA-tól. A sajtóhírekben is szerepelt, hogy a Vaszily Miklós által alapított Progress Média Kft. a kiadónk, amely a PestiSrácok.hu csapatát bízta meg a műsorok elkészítésével, az arculat és a stáb kialakításával. Tehát nemzeti vállalkozók öntik belénk a drága pénzüket, miközben pontosan tudjuk, hogy
Azért sokan meglepődtek, mikor hirtelen kitört a cicaharc a Hír TV és a Pesti TV között, pontosabban kiderült, hogy egyesek távoznak a Hír TV-től, hogy egy újonnan induló tévéhez menjenek át.
Egyetlen kiváló riporter, Bohár Dániel és a stábja döntött úgy, hogy csatornát vált, senki más. Ez talán belefér a média világában is szokásos fluktuációba, és persze egyéni szabadságjog is, hogy megválasszuk munkahelyünket. Mindenki más vagy PS-kolléga volt, vagy alkalmilag volt vendég a Hír TV-n. A már elindult adásból is jól látható, hogy arra törekedtünk: ne osztódással szaporodjon a jobboldali média.
Kell még egy jobboldali tévé a Hír TV mellé?
Remélem, hogy az első napok bebizonyították, hogy épp a jobboldalnak kell még egy tévé, hiszen mi teljesen más stílust, hangvételt képviselünk, mint a Hír TV. Mi magunk persze nem tudunk teljesen újak lenni, bár én, Szarvas Szilveszter és más kollégáim, már boomernek számítunk, így ritkán is kerülünk képernyőre. Van is egy ilyen műsorunk, hogy Boomerlázadás, amiben Tisóczki Flóra idősebb, tapasztaltabb médiarinocéroszokat kérdez. De alapvetően egy új generációnak adunk teret.
Kik a célközönség? Az Origón készült interjúban az hangzik el, hogy a fiatalok a célcsoport.
Mindenki a fiatalokra vadászik. Mi úgy mondjuk, hogy a politikába aktívan be nem kapcsolódó, de azért a közéleti ügyek iránt érdeklődő embereknek nyitunk tág teret, ami jellemzően egyébként a fiatalabb korosztály. A Hír TV fő nézőközönsége a politika drukkereiből kerül ki, ami egy szűkebb kör. Éppen ezért egy
Érdekes amúgy, hogy épp a koronavírus-járvány idején lehetett látni a közösségi média interakciós adataiból, hogy tömegek kapcsolódtak be a közéletbe, akik józan paraszti ésszel szívesen hangoztatják a véleményüket a politikáról.
Az eddigi benyomás viszont az, hogy ez egy nagyon is politizáló tévé. El lehet így érni egy nem politizáló közönséget?
Politizáló, mert azért magunkat nem tudjuk meghazudtolni, és a Pesti Srácok munkatársaira, a PS híreire és oknyomozásaira építünk. De a nagy politikai témák mellett, melyek futnak mindenütt, nagyon sok műsor van, amiben tágan merítenek. Megmutatjuk influenszerek, művészek, internetcelebek véleményét. van műsor, amiben tinédzserek válogatnak nekünk TikTok-videókat, és azokról beszélgetnek az öregek – ez a Ki ette meg a misszionáriust? Játszadozunk ezekkel a lehetőségekkel.
Akkor nem igaz, hogy a fiatalokra mentek rá?
Nem igaz. Nyilván olyan a stílusunk, hogy a közéletileg inaktív huszonéves korosztály is értse, szeresse, de itt van rengeteg boomer, fiatalok, középkorúak, idősek, és nekik is szól a tévé.
Azért kérdezem, mert a fiatalok többsége nem néz semmilyen tévét, hanem instázik, tiktokozik.
Nem is várjuk el, hogy bármilyen tévét nézzenek, a Pesti Srácokon már korábban is jót futottak a videók, az érdekesebbeket tízezrek, akár százezrek is megnézték. A közösségi médiában, ha éppen nem vagyunk letiltva, akkor jó eredményeket hozunk. Ez jó ugródeszka. Azt várom, hogy ez a korosztály az interneten fogja megnézni ezeket a műsorokat.
Direkt a nyolcvanas évek retróstílus? Kiváló a stúdióban a nyolcvanas éveket idéző piros műbőrfotel-háttér. Van hozzá elcigizett hangú, rekedt titkárnőtök is?
Lesz, most cigizi el a hangját. De lenyúltuk a Momentum liláját is. Nem véletlen a hasonlóság az amerikai late night show-k, éjszakai showműsorok és a mi díszletünk között. Hiszen az identitás,
Arrafelé a teljesen elkorcsosult, deviáns mainstreammel szemben létrejött az az újkonzervatív, újjobboldali közeg, amelynek a sztárjai jutuberként, rádiós műsorvezetőként nagy követőtáborra tettek szert. Ezek a fenegyerekek már kisebb-nagyobb csatornákon is képernyőre jutottak. Ott az amerikai Ben Shapiro-show, a Crowder-show, a Blaize-show Kanadában. Mi, magyar jobboldaliak nem vagyunk egyedül. Az, hogy mi megpróbáljuk megvédeni a nyugati világnak azokat a hagyományait, amelyet a fehér, heteroszexuális, keresztény ember teremtett meg, az igenis egy lázadás. Ez a normalitás lázadása. Ez talán a legnagyobb erő a világon a neoliberális elittel szemben. Akinek ma van esze, az fiatalként nem a világot elferdítő, neobolsevik irányzathoz kapcsolódik, mint a Momentum vagy a 444, hanem azt mondja, hogy ezzel az áradattal szemben, ezzel az agypusztítással szemben igenis lázadnia kell a normális embereknek. Azt, hogy egy nemzetközi mozgalom részei vagyunk, jelezzük is azzal, hogy például a The Right Brothers című műsorunkban szinkronizáljuk is ezeket a műsorokat és válogatunk belőlük. Lássák a nézők, hogy nem vagyunk egyedül! Mi, Közép- Európában kivételes helyzetben vagyunk, mert itt még ezt a felfogást képviseli a többség, tehát nem árt felkötni a gatyát, ha meg akarjuk védeni a hagyományainkat. Ehhez szükség van mindenkire.
A hagyomány védelme nincs ellentétben a stílussal?
Ez egy örök vita. A 444-nél és a Momentumnál nagyon szeretnék, ha a jobboldaliak unalmasak lennének, idegen szavakkal teli, érthetetlen körmondatokban fogalmaznának, amit a hallgatók, nézők, olvasók nem követnek. De ráhibáztak, mert a magyar jobboldal nem ilyen, és sokkal frissebb, mint a balliberális oldal. Az igazi jó hangulat és a nagyszájúság itt van. A kettő tehát nincs ellentétben, és az amerikai műsorokban is jól kiegészíti egymást. Jeszy a Politikai Hobbistában kiválóan hozza ezt, időnként arra kell figyelni, hogy a délelőtti ismétlés ne egy nagy sípolás legyen. Vannak magazinműsoraink is, ide költözik a Trollfoci; van keresztény műsorunk, ami a történelmi egyházakat együtt kezeli az új felekezetekkel. Bár Pesti TV a nevünk, de külön figyelünk a nagy önkormányzatoknál zajló eseményekre, de mégis országos televízió vagyunk, például van egy Krokodilagy című műsorunk, amit Fábry Szabolcs nagyvázsonyi polgármester és fogatos gazda vezet, és
Miért Krokodilagy?
Természetesen azért, mert Bruck Gábor krokodilagyúnak nevezte a Fidesz-szavazókat és a vidékieket. Fábryék fel is hívták őt, de nem akarta megmagyarázni a gondolatmenetét.
A dizájn a nyolcvanas éveket idézi?
Van ez az új retróvilág, van a műfaj, ami olyan, mintha Modern Talkingot hallgatna az ember, de nagyon menő, mint a Weeknd. Ha nekem korábban azt mondják, hogy a nyolcvanas években találja meg magát a kétezres évek harmadik évtizede, meglepődök, de követjük a trendeket. Ugyanakkor ez csak a dizájn, a díszletek közt megfogalmazott gondolatok lesznek a lényeg.
Ferkó Dániel Bögre klub címmel vezet reggeli műsort, Bedő Imre, a Férfiak Klubja vezetője pedig azonos címmel kap képernyőidőt. Mit láthatunk ezekben?
A Bögre klub reggeli kávés szeánsz, kis költségvetésű reggeli műsor, tág értelemben vett közéleti témákban lesznek vendégei, és mindig lesz dj vagy zenész, aki hozza a zenéit. Bedő Imre a profán Pál Feri atya, aki nagyon népszerű a huszonévesek körében, mint életvezetési tanácsadó, és a tradicionális értékeket követi. Azt mondja, hogy családot alapítani és erős, hűséges férfinek lenni az igenis lázadás.
Volt egy promófilmetek Zaj márkival, Bazd márkival és Verd márkival, amiben Jeszy belehugyozott egy vödörbe, barokkos főúrnak öltözve. Nem volt ez túlzás?
Van, aki annak tartotta, de most is erről beszélünk, tehát sikeres volt. Felkeltette a figyelmet az induló tévé iránt – több promóvideónk volt egyébként, ez csak az egyik volt.
de azért sok más műsorunk is van. Ahhoz tartottam magam, hogy nem lehet Pesti TV Ki ette meg a misszionáriust? című műsor nélkül – a blog és a cím egyébként Bálint Botondé.
Mik a távlati tervek?
Hogy ez lesz kezdetben Magyarország, aztán a világ legnépszerűbb műsora. Komolyra fordítva a szót: költségvetésünk egyötöde a Hír TV-jének, a PS híreivel jelentkezünk és van két fontos oknyomozó műsorunk, A Riporter és A Pesti Riporter, de sok drága műfajban önmérsékletet kell tanúsítanunk, a stúdiónk is egyetlenegy bérelt stúdió.
Felvesztek valakit a távozó indexesekből?
Hát...
És lesz műsor Távozó Indexesek címmel?
Jó ötlet, köszönjük szépen!
Fotók: Ficsor Márton