Elárulta a MÁV főigazgatója, mi lesz a vasútállomásokkal
Fekete Zoltán kijelentette, első a közlekedési, a vasúti funkció megtartása, ennek rovására fejleszteni nem lehet, de a helyi közösségek ellenében sem.
A munkálatok miatt hétfőtől másfél hónapon keresztül pótlóbuszok járnak a vonalon.
Hétfőtől mintegy másfél hónapon keresztül pótlóbuszok járnak a Debrecen-Mátészalka vasútvonalon, mert több szakaszon is felújítják a pályát – közölte a Mávinform szombaton az MTI-vel.
Nyírbátor és Mátészalka között augusztus 24-étől 31-éig, Apafa és Nyírbátor között pedig szeptember 1-jétől október 11-éig tartanak a munkálatok: kicserélik az elavult betonaljakat, síneket, váltókat, vágányszabályozást végeznek és átépítenek több vasúti átjárót. A felújításnak köszönhetően 2,3 kilométeren szüntetik meg a 40-50 kilométer/órás sebességkorlátozásokat, és – egy Nyíradony és Nyírgelse közötti hétszáz méteres szakaszt kivéve – 80 kilométer/órára emelik a megengedett sebességet. A munkálatok révén a decemberi menetrendváltástól várhatóan négy-öt perccel csökken a vonatok menetideje az évente mintegy félmillió utas által igénybe vett Debrecen-Mátészalka vonalon – írták. A pályafelújítással kapcsolatban további információk a https://www.mavcsoport.hu/mavinform/augusztus-24-tol-karbantartasok-kezdodnek-debrecen-mateszalka-vonalon címen találhatók.
(MTI)
Nyitókép: MTVA/Bizományosi: Oláh Tibor