A magdeburgi terrorra reagált az időközi választás fideszes jelöltje – tudják, ő az, aki ellen Magyar Péter nem mert elindulni
Csibi Krisztina szerint épp az ilyen tragédiák elkerüléséért indult el a választáson.
Az út az új komáromi Duna hídtól az M1 és az M7 érintésével teremt négysávos kapcsolatot a szintén előkészületben lévő M8 autóútig - jelentette be az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára csütörtökön Székesfehérváron.
Mosóczi László emlékeztetett arra, hogy tavaly áprilisban született meg a kormánydöntés az út fejlesztéséről, idén májusban pedig aláírták a tervezési szerződéseket a tanulmányterv és a környezeti hatásvizsgálati dokumentáció elkészítésére a Komárom-Székesfehérvár és a Székesfehérvár-Sárbogárd szakaszra. Hozzátette: a tervezési feladat közel 120 kilométer hosszúságú útszakasz négysávosítása az érintett települések elkerülésével, az M7 autópályán új csomópont létesítésével.
A sárbogárdi végpont az M8 gyorsforgalmi úthoz kapcsolódik majd
Az ITM tájékoztatása szerint a Komárom és Székesfehérvár közötti 85 kilométeres szakaszt az Uvaterv Zrt. készíti elő, míg a Székesfehérvár és Sárbogárd közötti 35 kilométert az Utiber Kft. Az államtitkár jelezte, hogy az 1,1 milliárd forintos előkészítő fázis várhatóan 2022 első felében érhet el a jogerős környezetvédelmi engedély megszerzéséig. Mosóczi László közölte, hogy az új út a 13-as és 81-es főutak négysávosításával vezetne az M7-ig, onnan pedig a 63-as főút bővítése a terv Sárbogárdig. Utóbbi esetében a tanulmánytervek vizsgálják egy új, önálló nyomvonal lehetőségét is. Megemlítette, hogy a sárbogárdi végpont az M8 gyorsforgalmi úthoz kapcsolódik majd, amely a szintén előkészületben lévő, a Balaton mellől a dunaújvárosi Pentele-hídon és Kecskeméten át a Dél-Alföldig vezető 100 kilométeres útszakasz.
Az államtitkár a hosszabb távú tervekről szólva megemlítette, hogy az M8 az M7-M6-M5 autópályák összekapcsolása után egészen az M3 autópályáig folytatódhatna, az Egerhez vezető, nyáron átadott M25-nél érve el a sztrádát. Egy másik, még nagyobb körgyűrű – amelynek egyes elemei már készek – Sopronból indulva haladhatna Szombathelyen, Zalaegerszegen, Keszthelyen, Kaposváron, Pécsen, Mohácson, Szegeden, Békéscsabán és Debrecenen át egészen Nyíregyházáig.
Vargha Tamás (Fidesz), Székesfehérvár országgyűlési képviselője örömének adott hangot amiatt, hogy az új út a város gazdasági életben betöltött régiós vezető szerepét tovább erősíti, illetve a majdani fejlesztéssel a település negyedik autópálya-lehajtója is elkészülhet az M7-esen, ezzel csökkentve a harmadik lejárónál folyamatos torlódásokat és balesetveszélyt.
Cser-Palkovics András, Székesfehérvár fideszes polgármestere kiemelte: nagyon régi téma a 81-es út fejlesztése, s még soha nem születtek olyan súlyú döntések a négysávosítás megvalósulása érdekében, mint most. Ahogy fogalmazott: „eddig csak beszéd volt, most érdemi tettek”.
A Győr-Kecskemét közötti ipari tengely is erősödhet a fejlesztéssel
Törő Gábor (Fidesz), Mór és térsége országgyűlési képviselője arról beszélt, hogy a Győr-Kecskemét közötti ipari tengely erősödhet a fejlesztéssel, mivel az Audi és a Mercedes gyár felé jobb összeköttetést biztosít a beszállítóknak. Megjegyezte, a jelenlegi 81-es út az ország egyik legveszélyesebbje, sok a halálos baleset a nagy teherforgalom miatt, ezért a fejlesztés elindításával a 24. órában vannak.
Czunyiné Bertalan Judit, Komárom és környéke fideszes országgyűlési képviselője hangsúlyozta, hogy két jelentős gazdasági térséget köt majd össze az M81-es, amelynek fejlesztése nem várhat tovább, hiszen a gazdasági fejlődést kiszolgáló infrastruktúra nélkül a lendület megtörhet. Megjegyezte, hogy a Komárom-Mór-Székesfehérvár vonalon élők mindennapjait a tranzitforgalom élhetetlenné tette, ez most megváltozhat.
(MTI)
Címlapkép: MTI/Vasvári Tamás