A budapestiek 68 százaléka nem támogatná az ideiglenes kerékpársávok véglegesítését – derül ki a főváros felméréséből. Karácsony Gergely és kabinetfőnöke kissé eltérően magyarázta az új forgalmi rendet.
„A parkoló sávban alakítjuk ki a kerékpársávot, így visszaadjuk az autósoknak a kétszer két sávot a Dohány utcáig. Az azt követő szakaszon marad a kétszer egy sáv, mert itt nem lehet a kerékpársávot a parkolóban kialakítani, de itt járdaszigeteket fogunk kialakítani, azért, hogy kedvezőbb lámpaprogramot kaphassanak az autósoknak” – jelentette be Karácsony Gergely hétfőn.
A 24.hu tájékoztatása szerint Balogh Samu kabinetfőnök elmondta, a Blaha Lujza tér a választóvonal: innentől a Petőfi hídig közlekedhetnek két sávon az autók, a Blahától a Nyugatiig marad a mostani állapot, módosításokkal. A kabinetfőnök a módosítások között említette, hogy a csomópontok előtt kialakítanak kétsávos megoldásokat, és a lámpák átállításával is segítik az autósok haladását.
A főpolgármester elmondta, hogy 22 civil szervezet álláspontjával ért egyet: ők azzal érveltek, hogy a Nagykörút legyen Budapest főútja. Így született ez a „kompromisszumos javaslat”, amin még finomítanak. A cél, hogy a kerékpárosok továbbra is biztonságosan biciklizhetnek, az autósoknak majdnem teljesen visszaadják az utat, az ott élőknek pedig jobb környezetet teremtsenek.
A főpolgármester sajtótájékoztatóján kiderült, a változások szeptember folyamán megtörténnek, elsőként a Teréz körúton a Nyugati térnél, már szeptember első hetében, majd utána folyamatosan, a további szakaszokon is, a tájékoztatás szerint még szeptember első felében.
(Mivel a Dohány utca a Blaha és a Nyugati között van, nem teljesen világos, hogy az autósok pontosan meddig is kapják vissza a két sávot – ezt már a Mandiner teszi hozzá.)
(Mandiner/24.hu)