A Blahától a Petőfi hídig visszakapják az autók a két sávot
2020. augusztus 31. 14:57
A budapestiek 68 százaléka nem támogatná az ideiglenes kerékpársávok véglegesítését – derül ki a főváros felméréséből. Karácsony Gergely és kabinetfőnöke kissé eltérően magyarázta az új forgalmi rendet.
2020. augusztus 31. 14:57
p
0
0
227
Mentés
„A parkoló sávban alakítjuk ki a kerékpársávot, így visszaadjuk az autósoknak a kétszer két sávot a Dohány utcáig. Az azt követő szakaszon marad a kétszer egy sáv, mert itt nem lehet a kerékpársávot a parkolóban kialakítani, de itt járdaszigeteket fogunk kialakítani, azért, hogy kedvezőbb lámpaprogramot kaphassanak az autósoknak” – jelentette be Karácsony Gergely hétfőn.
A budapestiek 68 százaléka nem támogatná az ideiglenes kerékpársávok véglegesítését. Fotó: Mandiner
A 24.hu tájékoztatása szerint Balogh Samu kabinetfőnök elmondta, a Blaha Lujza tér a választóvonal: innentől a Petőfi hídig közlekedhetnek két sávon az autók, a Blahától a Nyugatiig marad a mostani állapot, módosításokkal. A kabinetfőnök a módosítások között említette, hogy a csomópontok előtt kialakítanak kétsávos megoldásokat, és a lámpák átállításával is segítik az autósok haladását.
A főpolgármester elmondta, hogy 22 civil szervezet álláspontjával ért egyet: ők azzal érveltek, hogy a Nagykörút legyen Budapest főútja. Így született ez a „kompromisszumos javaslat”, amin még finomítanak. A cél, hogy a kerékpárosok továbbra is biztonságosan biciklizhetnek, az autósoknak majdnem teljesen visszaadják az utat, az ott élőknek pedig jobb környezetet teremtsenek.
A főpolgármester sajtótájékoztatóján kiderült, a változások szeptember folyamán megtörténnek, elsőként a Teréz körúton a Nyugati térnél, már szeptember első hetében, majd utána folyamatosan, a további szakaszokon is, a tájékoztatás szerint még szeptember első felében.
(Mivel a Dohány utca a Blaha és a Nyugati között van, nem teljesen világos, hogy az autósok pontosan meddig is kapják vissza a két sávot – ezt már a Mandiner teszi hozzá.)
Megfélemlítés, példastatuálás, és persze a jelenlegi problémákról a figyelem elterelése. Nagyjából ezek motiválhatták Donald Tusk embereit, hogy levadásszák a két éve szorongatott Zbigniew Ziobrót.
Amikor rákbetegségét kezelték és nyílt sebbel hazaért, lakását már felforgatták Tusk rendőrei; azonban Zbigniew Ziobro, akit azóta ismét börtönnel fenyeget a hatalom, hétfőn este Budapesten még bizakodóan beszélt lapunknak.
A szektásokat benntartják a visszhangkamrában. Ahol kevesebben voltak a Kossuth-téren, mint a Hősök terén. Ahol Szalay-Bobrovniczky Kristóf személyesen zárta le a légteret.
Tusk emberei akár huszonöt évre leültetnék a Budapesten tartózkodó Zbigniew Ziobro jobboldali politikust, miután az kritizálta a lengyel kormányt; valósággal vadásznak a PiS erős embereire; a volt miniszter a Mandinernek is megszólalt.
Kirill Dmitrijev szerint a Trump–Zelenszkij találkozó új lendületet adott a diplomáciának, Oroszország pedig elérte fő céljait, így reális esély nyílt a háború lezárására.
Ne maradjon le a Mandiner cikkeiről, iratkozzon fel hírlevelünkre! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és elküldjük Önnek a nap legfontosabb híreit.
Összesen 227 komment
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
BPeter1978
2020. szeptember 01. 09:31
Ássanak egy alagutat a kerékpárosoknak a kőrút alatt...
Válasz erre
0
1
Fer70
2020. szeptember 01. 08:10
"Sajtótájékoztató" - és hol volt a sajtó, amely demokrácia jegyében kérdezhet ???
Sehol! - lassan 1 éve nincs sehol...
Ilyen egy """demokrata""".
:-(
Ennyi.
Válasz erre
2
1
khomeini
2020. szeptember 01. 07:28
"A villamossínekre költözött az autóbuszközlekedés a Bartók Béla úton" - teszi közzé három nappal a változás bevezetése után a BKK a honlapján, majd így ír: " A fejlesztés eredményeként már nemcsak a villamosokkal, de a buszjáratokkal is a közúti forgalomtól függetlenül lehet közlekedni, ami jótékonyan járul hozzá a tervezett menetrendi utazási idők betartásához. Az új buszközlekedési rend további előnye, hogy a buszok és a villamosok közös megállóhelyeket használnak, ami egy esetleges átszállást rendkívül kényelmessé tesz. A fejlesztést komplex munka előzte meg, hiszen azt csak a forgalom felmérése, és a közlekedési lámpák megfelelő áthangolása után - amelynek köszönhetően a más-más menetdinamikával rendelkező villamosok és a buszok sem zavarják egymást - lehetett bevezetni."
Lefordítva magyarra: Korábban a Bartók Béla úton nem volt dugó a körtértől kifelé, de amióta ecsettel biciklisávot építettek, a buszok rendszeresen a dugóban ragadtak, amelynek a vége újabban az Astoria környékén szokott lenni délutánonként. Korábban a buszok a villamosoknál gyorsabbak voltak, most szívós munkával elértük, hogy legalább a villamosok sebességével tudjanak közlekedni.
A három napos késés pedig azért volt, mert ki kellett találni, hogy hogyan lehet mindezt előadni fejlesztésként.
Mondjuk ez jellemző az egész XI. kerületi fejlesztésre: a Budafoki úti változásokat pl. július végén egy sajtótájékoztatón jelentették be, azzal, hogy majd augusztusban valamikor lesz, a környéket teleplakátolták azzal, hogy augusztus 15-től változik a forgalmi rend, majd augusztus 3-áról 4-ére virradóra (tehát hétfő estéről kedd reggelre) bevezették. A megfelelő útburkolati jeleket még mindig taknyolják, hogy a busz tényleg el is férjen a leszűkített útfelületen.
Válasz erre
2
0
westend
2020. szeptember 01. 06:58
Ott virít a 'Budapest mindenkié' című kampánylózung, miközben a moslékbagázsos pofa elmagyarázza, miért is korlátozzák az autóval közlekedők jogait egy szűk kisebbség javára - vagyis még a jelszavaikban is hazudnak.
Miközben a sors buta tréfájából polgármesterré vált fazon ott lapít a píárkirakat szélén egy szétkopott farmerban (megy hozzá :) mint egy rakás szerencsétlenség.
Nincs min csodálkozni...
Válasz erre
2
0
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!