Az egyszemélyes döntések helytelenségét hangsúlyozta a főpolgármester.
„Ezért érdemes egyeztetni, megfontolni, mielőtt valaki olyan döntést hoz, ami első látásra népszerűnek tűnik” – írta közösségi oldalán a főpolgármester, az Mfor cikkét megosztva. Az Mfor azt írja az Európai Környezetvédelmi Ügynökség adataira hivatkozva, hogy „a budapesti a legrosszabb levegő Európában a járvány után” és ezt teljes mértékben az ingyenes parkolás számlájára írja. A cikkben hivatkoznak még a Levegő Munkacsoportra és egy Financial Times cikkre, ami szerint „Budapest az egyetlen város Európában, ahol már most meghaladja a nitrogén-dioxid szint a korlátozások előtti időszakét”.
Úgy tűnik, az se az Mfor-nak, se a Levegő Munkacsoportnak és Karácsony Gergelynek sem jutott eszébe, hogy míg a parkoló autók nem bocsájtanak ki káros anyagot, addig a dugóban araszoló járművek csak úgy ontják azt magukból. Márpedig ahogy korábban mi is megírtuk, a Karácsony Gergely egyszemélyes döntése nyomán felfestetett, ideiglenes budapesti biciklisávok hatalmas dugókat okoznak a fővárosban. Ezzel kapcsolatban a Karácsony Gergely által megosztott cikk úgy fogalmaz: „a járvány magával hozta az alternatív közlekedési módok terjedését: az autók által nem használt utak helyére biciklisávokat festettek, – így tett például Budapest is a körúton.”