Úgy tűnik fel, a kormány kontra főváros csatájának két ikonikus helyszíne a Pesti úti idősotthon, valamint a Lánchíd. Az előbbinél erősen vesztésre áll Karácsony Gergely és csapata, hiszen elindultak a különböző hatósági vizsgálatok, és nem lesz egyszerű magyarázatot adni arra, hogyan fordulhatott elő, hogy ilyen sok gondozott fertőződött, illetve halt meg az önkormányzati fenntartású intézményben.
A Lánchíd ügyében kissé más a helyzet: hónapok óta zajlik a nyilatkozatháború, s több heti mosolyszünet után most leülnek egymással a felek, bár a keddi tárgyalást először még lemondta a főpolgármester, s most sem ő vesz rajta részt.
De nagy kérdés, miért ebben a legalább 10-15 éve húzódó, s bár várostörténetileg ugyan jelentős, de pénzügyileg mégsem igazán meghatározó – pár milliárd forintos – ügyben estek egymásnak a felek
Legutóbb 1986 és 1988 között újították fel a Lánchidat
„A Lánchíd állapota a műszaki-szakmai fogalomrendszer szerint kritikus, így az átfogó felújítás nem halogatható tovább. A napi üzem azonban nincs veszélyben, az átkelés gyalogosan és járművel is biztonságos.”
Ez önmagában nem hír, hiszen az elmúlt pár hónapban gyakran elhangzott ez az állítás nemcsak a politikusok, hanem a szakértők részéről is. Ám ha hozzátesszük, hogy ezt a Budapesti Közlekedési Központ válaszolta 2014 novemberének a végén egy azóta már megszűnt portál kérdésére, akkor már sokkal érdekesebb a helyzet. Az eltelt öt és fél évben ugyanis nem kezdődött meg a munka,
a napi karbantartásokon kívül gyakorlatilag nem történt semmi.
Egyébként az idézett cikk azzal folytatódik, hogy a híd átfogó rekonstrukcióját már a Demszky-éra alatt, 2002-ben beígérte a városvezetés, hiszen legutóbb 1986 és 1988 között újították fel. Akkor úgy számoltak, hogy 5-6 évvel később elkerülhetetlen lesz a nagy rekonstrukció.
Ebből nem lett semmi, ám 2011-re elkészült a híd műszaki felülvizsgálata. A zárójelentésből kiderült, hogy a most harmincnégy évvel ezelőtti felújításkor használt anyagok – festék, szigetelés, burkolatok – ma már nem garantálják a teherhordó szerkezetek elvárható mértékű védelmét. A híd vasbeton pályalemeze pedig olyan súlyosan károsodott, hogy ki kell cserélni. Egyelőre nincs veszélyhelyzet – írták 2011-ben is –, de a munkálatokat mielőbb el kell kezdeni, különben a költségek jelentősen megemelkednek.