A szakértők szerint nincs más út: rendészeti megoldásra van szükség Budapesten
Ezt nem lehet szociális vagy egészségügyi kérdésként kezelni.
Kiss Ambrus szerint a kormány „nettó szempontból” nem ad bele semmit a beruházásba.
A főváros mindenképpen szeretné felújítani a Lánchidat, de a beruházást a Váralagút megújítása nélkül képzeli el, és az sem biztos, hogy a pesti oldali villamospálya-alagút felújítására is lesz pénze. Erről Kiss Ambrus főpolgármester-helyettes nyilatkozott egy csütörtöki budapesti háttérbeszélgetésen. A Lánchíd-beruházásról úgy fogalmazott: „ha belerokkanunk, akkor is megcsináljuk”.
Közölte, tárgyalnak az Európai Beruházási Bankkal (EIB) arról, hogy átalakítsák a hitelszerződést; reményeik szerint jelentős részben ebből a fejlesztési forrásból végeztetik majd el a Lánchíd felújítását. A főpolgármester-helyettes szerint valójában a kormány „nettó szempontból” nem ad bele semmit a beruházásba, mert az állami támogatásként várható 6 milliárd forinttal „igazából csak az áfa összegét” adják oda. Hozzátette: a főváros ezt tudomásul vette, de azt kérte a kormánytól, hogy a pénzt a pályatestre fordíthassák, a Váralagút felújítása nélkül.
Kiss Ambrus elmondta, a kormány még nem módosította az erre vonatkozó határozatot úgy, hogy a Váralagút felújítása nélkül is érvényes legyen a 6 milliárdos támogatás. „Erre még vár a főváros” – tette hozzá. Azt is kérték továbbá, hogy ne 18 hónapig tartson a híd lezárása, mert azt árdrágítónak tartják, szemben a kormány álláspontjával. Közölte, reményeik szerint augusztusban „feltételes közbeszerzést” tudnak kiírni a Lánchíd pályatestének felújítására. Ennek „szakmai feltétele”, hogy egy új műszaki keretrendszerben szétválasszák egymástól a hídtest és a pesti villamosalagút felújítását, mert ez utóbbi attól függ, mennyi pénz áll majd rendelkezésükre a beruházásra. Elmondta, a főváros utasítására a BKK már felkérte a Főmtervet az új hídszakvélemény elkészítésére, és az még júniusban meglesz.
(MTI)