Riadót fújtak Brüsszelben: rádöbbentek, hogy nagy a baj, és a magyar ötletbe kezdtek el kapaszkodni
Ráébredtek arra, hogy Európa nehezen tart lépést az Egyesült Államokkal és Kínával.
Kijött a Médianéző Központ elemzése a pártok közösségi médián történő interakcióiról.
A közösségi médiában a koronavírus-válság ideje alatt a Fidesz túlsúlya érvényesült – számolt be róla a Médianéző Központ elemzéséből. Az elemzés bemutatja, hogy egy Fidesz-bejegyzés két és félszer annyi felhasználót késztetett reakcióra, mint bármelyik ellenzéki párt üzenete. Az elemzés azt is megállapította, hogy ellenzéki oldalon nem beszélhetünk stabil erőviszonyokról.
A Központ beszámol róla, hogy a járványhelyzet kényszerdigitalizációja növelte az internetes adatforgalmat és kommunikációt, mely kihatott az interakciókra is. A Fidesz bejegyzéseire összesen 2,8 millió interakció (kedvelés, megosztás, komment) érkezett, míg az ellenzék esetében az összesített szám is csak kicsivel több, mint 2,5 millió. Az ellenzéki pártoknál a Jobbik vezet (19 %), őt követi a DK (12 %), az MSZP (7,5 %), a Párbeszéd (7 %), majd az LMP (2 %) és végül a Momentum (0,5 %). A vizsgált időszakban a Fidesz 909 bejegyzést osztott meg, míg az ellenzék összesen 2004-et. A Facebook Hirdetéstár adataiból az is kiderül, hogy a Fidesz az eredményeit fizetett hirdetések nélkül nélkül érte el, szemben az ellenzék egyes pártjaival.
A veszélyhelyzetben – derül ki szintén az elemzésből – az átlagosnál intenzívebb tájékoztató tevékenységet folytat a kormány a Facebookon. Ennek egyértelmű szemléltetője a Magyarország Kormánya Facebook-oldal, melynek a követési száma a vizsgált időszakban több mint a kétszeresére duzzadt. A vizsgált időszakban ráadásul ez a legnagyobb arányszámú növekedést produkáló közélettel foglalkozó oldal, melynek alapján kijelenthető, hogy ezen Facebook-oldalt tartják az emberek a védekezés elsődleges forrásának a veszélyhelyzet alatt.
A személyekhez köthető Facebook-profilokra is kiterjedt az elemzés vizsgálata. Valószínűleg a válság gyors és hatékony kezelése miatt Orbán Viktor Facebook-oldalának kedvelői nőttek a legdinamikusabban a koronavírus-járvány időszaka alatt. A 15 legnagyobb interakcióval rendelkező bejegyzések között éppen ezért csak Orbán Viktor és Magyarország Kormánya által rögzített tartalmakat találhatunk. A miniszterelnök követőinek száma 180 ezerrel nőtt, mely ezáltal majdnem elérte a 850 ezer összes követő-számot. Ez a szám magasabb mint a következő öt, őt követő pártvezető összesített követőinek száma. A miniszterelnök Facebook-oldala szintén nem alkalmazott hirdetéseket. Az ellenzéki terepen a verseny sokkal élesebb, azonban mindannyian lényegesen le vannak maradva a kormányfő mögött. A második helyen Gyurcsány Ferenc volt miniszterelnököt találjuk 6400 átlagos interakcióval, őt követi a Jobbik vezetője, Jakab Péter 5300-al, a párbeszédes Karácsony Gergely, Budapest főpolgármestere 4600-al, végül Tóth Bertalan, az MSZP vezetője jócskán lemaradva, 850-el.