Vitézy szerint nem jó ötlet az általános sebességkorlátozás

2020. április 29. 12:41

A városvezetés nem magyarázta el az embereknek, hogy miről szól a javaslat és nem folytatott le semmilyen egyeztetést a kérdésben – mondta el a vezérigazgató.

2020. április 29. 12:41

Nem feltétlenül alkalmazható és nem helyes a fővárosi általános sebességkorlátozási javaslat – mondta Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója szerdán a Kossuth rádió Jó reggelt, Magyarország című műsorában.

A műsorban felidézték, a javaslat értelmében 2021-től bevezetnék a 70 kilométer/órás sebességhatárok megszüntetését a budapesti gyorsforgalmi és autópálya-bevezető utakon, az összes többi fővárosi közúton és utcán pedig egységesen 30 kilométer/óra lenne a legnagyobb megengedett sebesség. Az előterjesztést várhatóan szerdán fogadja el Karácsony Gergely főpolgármester.

Vitézy Dávid erre reagálva elmondta, meglepődtek a javaslaton, hiszen azt nem mutatták be a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsának, a budapesti városvezetés és a kormány közötti párbeszéd legfontosabb színterének ülésén. Hozzátette, az egy nagyon helyes cél, bár nem újdonság, hogy a sebességet csökkentve tegyék biztonságosabbá Budapestet; a legtöbb lakóövezetben már most is csak 30 kilométer/órával lehet közlekedni, s egyéb korlátozásokat is bevezettek.

Utcáról utcára kellene haladni

Szerinte a kerületeket bevonva, utcáról utcára kell dönteni a kérdésben, s nem „fűnyíróelv” szerűen egységesen bevezetni a korlátozást. „Azt a célt kell kitűzni, hogy Budapesten kevesebben haljanak meg az utakon, mert e téren nagyon rosszul állunk az európai fővárosokkal való összehasonlításban” – fogalmazott Vitézy Dávid, hozzátéve, hogy bizonyos utakon a 70-ről 50 kilométer/órára való visszalépés túlzás lenne. A vezérigazgató szerint hiba volt az is, hogy a városvezetés nem magyarázta el az embereknek, hogy miről szól a javaslat és nem folytatott le semmilyen egyeztetést a kérdésben.

(MTI)

Összesen 147 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
egy genetikusanalattvaló
2020. április 30. 16:35
Ez ugyolyan dilettáns beavatkozás a főváros közlekedésébe mint anno Demszky elvtárs javaslata volt a közlekedési jelzőlámpák zöld idejének rövidítésére, azzal vélve lassítani a forgalmat, közvetve leszoktatni az autó használatáról a közlekedőket. Megjegyzem azt is egy nagyon "civil" szervezet, a Levegő Munkacsoport sugallta annak a félnótásnak. A mostani félnótás főpolgármester is valószínűleg nem saját kútfőből vette ezt a fővárost megváltó ötletet.
Szatyi
2020. április 29. 18:10
Járjunk lovaskocsival!
szekuIa
2020. április 29. 16:08
Lehet itt litániázni, de annyi bizonyos, hogy Karácsony Kelemen ALKALMATLAN.
Kasu1
2020. április 29. 15:51
Hol van az ehhez hiányzó metrohálózat? Hol vannak elkerülő (tranzit)utak? A város centrális úthálózatú, így épült. Mi lesz a körúton 1 sávon + bringasáv és mennyire fog hullani a férgese azon a bringasávon? És! kb mindenki tud és akar is, aki akar az mindig akar bringázni? Gyerekek, idősek, betegesek stb. ? Technikailag, környezetvédelem okán is téves elképzelés, biztonságot sem ad viszont szennyez, idő, pénz és bosszúság lesz. A bevezető szakaszok meghalnak, ha nem lehet haladni, gazdasági hátrány mindenféle előny nélkül. Persze egyes helyszínekre vonatkozóan lehetnek jó döntések, de jót dönteni min. olyanok kellenek, akik konyítanak vmit a városi közlekedéshez... Aztán politikailag elfuserált az időpont, hogy komolytalan, erről meséljen, volna dolog elég. Makacs Kgeri fanok is felkapták a fejüket, hogy mintha a szőnyegen kisautózna a Nagy Gyerek...
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!