Borzasztó karambol: egy buszsofőr kirepült az ablakon (VIDEÓ)
Kedden a Nagy Lajos király útján érkező villamos az egyik átjáróban letarolt egy menetrend szerint közlekedő buszt.
A városvezetés nem magyarázta el az embereknek, hogy miről szól a javaslat és nem folytatott le semmilyen egyeztetést a kérdésben – mondta el a vezérigazgató.
Nem feltétlenül alkalmazható és nem helyes a fővárosi általános sebességkorlátozási javaslat – mondta Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója szerdán a Kossuth rádió Jó reggelt, Magyarország című műsorában.
A műsorban felidézték, a javaslat értelmében 2021-től bevezetnék a 70 kilométer/órás sebességhatárok megszüntetését a budapesti gyorsforgalmi és autópálya-bevezető utakon, az összes többi fővárosi közúton és utcán pedig egységesen 30 kilométer/óra lenne a legnagyobb megengedett sebesség. Az előterjesztést várhatóan szerdán fogadja el Karácsony Gergely főpolgármester.
Vitézy Dávid erre reagálva elmondta, meglepődtek a javaslaton, hiszen azt nem mutatták be a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsának, a budapesti városvezetés és a kormány közötti párbeszéd legfontosabb színterének ülésén. Hozzátette, az egy nagyon helyes cél, bár nem újdonság, hogy a sebességet csökkentve tegyék biztonságosabbá Budapestet; a legtöbb lakóövezetben már most is csak 30 kilométer/órával lehet közlekedni, s egyéb korlátozásokat is bevezettek.
Utcáról utcára kellene haladni
Szerinte a kerületeket bevonva, utcáról utcára kell dönteni a kérdésben, s nem „fűnyíróelv” szerűen egységesen bevezetni a korlátozást. „Azt a célt kell kitűzni, hogy Budapesten kevesebben haljanak meg az utakon, mert e téren nagyon rosszul állunk az európai fővárosokkal való összehasonlításban” – fogalmazott Vitézy Dávid, hozzátéve, hogy bizonyos utakon a 70-ről 50 kilométer/órára való visszalépés túlzás lenne. A vezérigazgató szerint hiba volt az is, hogy a városvezetés nem magyarázta el az embereknek, hogy miről szól a javaslat és nem folytatott le semmilyen egyeztetést a kérdésben.
(MTI)