Két számmal leírható a teljes EU-s gazdaság: egyik tragikusabb, mint a másik
Elszomorító gazdasági elemzést közölt a Telegraph.
Az európai termelés felfutásától függően az őszi hónapokra kerülhet egyensúlyba a nemzetközi teherforgalom, és az év végére érheti el a tavalyi teljesítményt .
Jelentős mennyiségű egészségügyi védőfelszerelés érkezett hétfőn Kínából a budapesti Rail Cargo Terminal-Bilk állomásra, és már elindult a következő vasúti szerelvény is a távol-keleti országból. A 40 kocsiból álló konténervonat fogadásakor az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára üdvözölte, hogy újraindult a szárazföldi áruszállítás a két ország között. A fuvarozás minden szereplője példásan helyt áll a veszélyhelyzetben, de nem csak az ellátás fenntartásában, hanem később, a gazdaság újraindításában is fontos szerep jut nekik – tette hozzá Mosóczi László.
Az államtitkár közölte, hogy hamarosan elkezdődhetnek a Budapest-Belgrád vasútvonal korszerűsítési és bővítési munkálatai, miután a felek aláírták a beruházás hitelszerződését. Ha ez az összeköttetés is kiépül, Magyarország az Ázsia és Európa közötti áruforgalom tranzitállama, és a térség elosztóközpontja lehet – fogalmazott.
Kovács Imre, a Rail Cargo Hungaria igazgatóságának elnöke az eseményen elmondta, hogy Kínában már újra termelnek a gyárak, így ismét elindulhatott a vasúti konténerfuvarozás. A Rail Cargo Group vonatai az adriai kikötőkből is szállítanak ázsiai árut Magyarországra. Az európai termelés felfutásától függően az őszi hónapokra kerülhet egyensúlyba a nemzetközi teherforgalom, és az év végére érheti el a tavalyi teljesítményt – tette hozzá. A Rail Cargo éves szinten 10-20 százalékos visszaesésre számít a forgalomban idén, ezért az ITM-mel együtt keresi a megoldást a vasúti árufuvarozás megerősítésére.
(MTI)