A válságkezelési intézkedések részeként előfordulhat, hogy „a bankfióki szolgáltatások optimalizációja miatt” egyes kisebb forgalmú helyeken szüneteltetik a személyes kiszolgálást, hogy a munkatársakat a nagyobb hatékonyságú területekre és egységekbe tudják átcsoportosítani. A banki termékek és szolgáltatások elektronikus elérhetőségét kiemelt figyelemmel biztosítják a bankszektor tagjai – emelték ki. A Magyar Bankszövetség úgy értékeli, hogy a bankszektor működése stabil, és ez az állapot biztonságosan fenntartható.
Az ügyfeleket arra kérik, hogy vírusfertőzési tünetek esetén ne menjenek be személyesen a fiókokba. Alkalmazkodjanak ahhoz, ha közegészségügyi okokból egyes, nagyobb forgalmú létesítmények egyszerre csak megadott számú klienst fogadnak. Várakozáskor legalább egyméteres távolságot tartsanak egymástól. Az ügyintézési időt a lehető legjobban rövidítsék le, az elektronikus csatornákon elintézhető teendőket pedig digitálisan rendezzék – sorolták.
Arra biztatták az embereket, hogy vegyék igénybe az internet-, mobil-, videobankokat, használják az azonnali fizetési szolgáltatást. Így ugyanis gyorsan, biztonságosan és könnyen el tudják intézni pénzügyeiket. Vásárláskor használják bankkártyáikat, az érintőkártyákat ki sem kell adni a saját kézből. Ez a megoldás nem csupán praktikus, de higiénikus is – írták.