Vitézy nem akar Karácsony kihívója lenni

2020. február 05. 17:09

A Budapesti Fejlesztési Központ vezérigazgatójának nincsenek politikai ambíciói.

2020. február 05. 17:09

A BKK volt vezérigazgatója elmondta, hogy nem célja politikai pályára lépni, és a BFK vezetését többek között az agglomeráció tömegközlekedésének fejlesztéséért vállalta. Szerinte Budapest közlekedési, levegőminőségi gondjainak megoldási kulcsa az agglomerációban rejlik, amihez a BFK erős hátteret nyújt.

Az újonnan létrehozott intézmény átveszi a a Kiemelt Kormányzati Beruházások Központja stábját, városfejlesztési, közlekedés-fejlesztési projekteket, konkrét építési fejlesztéseket irányít, kutatásokat, koncepciókat készít. Nagyon fontos feladatnak nevezte az agglomerációs tömegközlekedés hatékonyabb megszervezését, az egységes tarifarendszer és összefüggő menetrend kialakítását.

Erre az autóforgalom csökkentése miatt van szükség, ugyanis az agglomerációból – amelynek lakossága folyamatosan növekszik – jelenleg tízből hét ember autóval ingázik Budapestre. Ez nemcsak dugókat, hanem levegőminőségi és ezáltal egészségügyi problémákat is okoz. Vitézy szerint számos ügyben teljes az egyetértés a kormány és a főváros között (például a rozsdaövezetek fejlesztése, a vasútvonalak, HÉV-ek hatékonyabb bekapcsolása a főváros tömegközlekedési rendszerébe).

Arra is hozott példát, hogy a kormány felülbírálta korábbi álláspontját. Ilyen volt az új centrumkórház helyszínének kijelölése, ahol megvizsgálják a főváros javaslatait. Kisebb fejlesztésekről szólva megemlítette, fognak még alacsony padlós buszokat vásárolni, illetve szeretnék a HÉV-járműveket is lecserélni.

(Index,Mandiner)

Összesen 35 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
toef36
2020. március 03. 19:33
Vitézyt kellett volna főpolgármester-jelöltként indítani s nem Tarlóst!... Könnyű most ezt mondani...
7U25ON
2020. február 06. 16:38
Ne Vitézy legyen a kihívó, hanem Fürjes Balázs!
még fokozza
2020. február 06. 13:07
Kár, hogy nem akar, pedig vicces lenne.
Vakfolt
2020. február 06. 12:28
Mondjuk ingázzál be Érdről. Érden van 5 vonat állomás, de a nagy alapterület miatt kb a város 15-20%-a tudja max negyed órás sétával elérni, a domborzat miatt pedig a kerékpározás nem igazi alternatíva. Marad a kocsi. Jó, vannak volán járatok, amik rá vinnék az utasokat, de ha már felültél rá, mire a vonathoz elérnél, már be is vitt Kelenföldre. A buszon viszont olyan tömegnyomor van, hogy nem is mindig férsz fel rá, munka utáni bevásárlással meg végképp.. megint csak az autó nyer. Vajon Budapest közlekedésének milyen változtatása oldja meg ezt a szitut?
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!