A BKK volt vezérigazgatója elmondta, hogy nem célja politikai pályára lépni, és a BFK vezetését többek között az agglomeráció tömegközlekedésének fejlesztéséért vállalta. Szerinte Budapest közlekedési, levegőminőségi gondjainak megoldási kulcsa az agglomerációban rejlik, amihez a BFK erős hátteret nyújt.
Az újonnan létrehozott intézmény átveszi a a Kiemelt Kormányzati Beruházások Központja stábját, városfejlesztési, közlekedés-fejlesztési projekteket, konkrét építési fejlesztéseket irányít, kutatásokat, koncepciókat készít. Nagyon fontos feladatnak nevezte az agglomerációs tömegközlekedés hatékonyabb megszervezését, az egységes tarifarendszer és összefüggő menetrend kialakítását.
Erre az autóforgalom csökkentése miatt van szükség, ugyanis az agglomerációból – amelynek lakossága folyamatosan növekszik – jelenleg tízből hét ember autóval ingázik Budapestre. Ez nemcsak dugókat, hanem levegőminőségi és ezáltal egészségügyi problémákat is okoz. Vitézy szerint számos ügyben teljes az egyetértés a kormány és a főváros között (például a rozsdaövezetek fejlesztése, a vasútvonalak, HÉV-ek hatékonyabb bekapcsolása a főváros tömegközlekedési rendszerébe).
Arra is hozott példát, hogy a kormány felülbírálta korábbi álláspontját. Ilyen volt az új centrumkórház helyszínének kijelölése, ahol megvizsgálják a főváros javaslatait. Kisebb fejlesztésekről szólva megemlítette, fognak még alacsony padlós buszokat vásárolni, illetve szeretnék a HÉV-járműveket is lecserélni.
(Index,Mandiner)