BKV: Nem a kocsik vázszerkezeténél észlelhető a rozsdásodás

2020. január 03. 20:24

Hanem a vázat burkoló lemeznél.

2020. január 03. 20:24

Nem a kocsik vázszerkezeténél, hanem a vázat burkoló lemeznél észlelhető rozsdásodás – közölte a BKV Zrt. pénteken az MTI-vel az mfor.hu oldalon megjelent cikkre reagálva, azt több ponton félreérthetőnek nevezve. Kiemelték: BKV Zrt. igazgatósága december 10-én meghallgatta, és egy tag kivételével elfogadta a menedzsment szakértői véleményeit az M3-as metró járműállományának műszaki állapotáról. Ezek alapján megállapították, hogy a felmerült problémák kezelése szakszerű, ezért nincs szükség külső fél bevonására.

A szakértői vélemények szerint nem csak az orosz járművekkel fordultak elő korábban problémák, hanem általában minden vasúti szerelvény üzembeállításánál jelentkeznek kezdeti javítási vagy módosítási feladatok. A BKV Zrt. már 2017 májusában látta azt, hogy a felújítási és korszerűsítési technológián módosítani kell, hogy a szerelvények a tervezett harmincéves élettartam egészében üzemeltethetők legyenek. Ezt a társaság azonnal jelezte az orosz félnek, és ezután a járművek a módosított technológiának megfelelően készültek.

Hangsúlyozták: a BKV Zrt. a metróállomány üzemeltetését a megszokott magas színvonalon végzi, és az előzmények miatt kiemelt figyelmet fordítanak a technológiai módosítás előtt felújított járművekre. Ennek eredménye, hogy az első prototípus szerelvényt kivonták a forgalomból garanciális felülvizsgálat és javítás miatt. A javítást az orosz fél saját költségére végzi el. A BKV Zrt szerint semmilyen műszaki, többlet hozzáadott értékkel nem bírna a külső szakértő bevonása, mivel a társaság szakembergárdája maximálisan felkészült a probléma rendezésére.

A társaság közleményében kitértek arra is, hogy az mfor.hu oldalon megjelent cikkben ellentmondásként jeleníti meg a szerző a beszerzés és a felújított járművek fogalmát. A két fogalom azonban nem ellentéte egymásnak, ugyanis a felújítást a BKV Zrt. nyílt közbeszerzési eljárás keretében pályáztatta meg, azaz a beszerzés szó itt magába foglalja a felújított járműveket is – írták.

Az mfor.hu oldal pénteken írta meg, hogy kivonták a forgalomból az M3-as metró vonalán közlekedő felújított orosz metrószerelvények elsőként érkezett hat kocsiját a padlólemezek rozsdásodása miatt.

Karácsony Gergely főpolgármester péntek esti közleményében azt írta, hogy a 222 kocsiból hatot kellett kivonni a forgalomból. Önmagában ez a szám nem okozna gondot a működtetésben, a gyártó garanciálisan, kötbér mellett javította is, de szerinte mindez azt mutatja, hogy sok gond van a felújított orosz kocsikkal.

Ezért a főpolgármester az egész korábbi metróbeszerzés „minden körülményét érintő”, átfogó vizsgálatot rendelt el, amire a BKV és a BKK felügyelőbizottságát kérte fel. Hozzátette: két hónap elég a teljeskörű tisztázásra, amit a nyilvánosság bevonása követ majd.

(MTI)

Összesen 38 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
FAbika
2020. január 04. 11:11
Bezzeg a combinok annak idején olcsók is voltak és könnyen integrálhatóak a közlekedésbe, azóta sincs probléma a sínekkel, minden szempontból kifogásolhatatlan döntés volt. Ez persze igaz a 4es metróra is.
Európai téridő
2020. január 04. 07:53
A Demokrata által közölt BKV-s nyilatkozat alapján az derül ki, hogy az internáci balfax hülyelvtárs magyar média hatalmasat tévedett a padlólemezzel és másban is hazudott.
BőröndÖdön
2020. január 03. 23:35
Ezt a jó üzletet a csuti erőltette a Pista bácsira,hogy jól benyaljon a véreskezű kágébésnél...:(
zakar zoltán béla
2020. január 03. 21:14
KeróG drótFEKÉZIK Vágó Legyennel?!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!