az elfogadásért cserébe. Ezzel együtt a nemzetiségieket egyre inkább kiszorították – tette hozzá a kutató.
Frank hozzátette, hogy eközben mindig is volt „valami fanyalgás” az asszimilált zsidósággal szemben, volt ugyanis egy hivatalos, elfogadó magatartás, és volt az, amiről egy zsidó mágnás úgy beszélt, miszerint: ő meghív mindenkit magához, de őt sosem hívják vissza. Ez a történész szerint egy finom jelzés volt, amit meg kell hallani.
A zsidóságban eközben erős volt az asszimilációs hajlam, szemben például a szlovákokkal vagy a románokkal. Példaként idézte báró Hazai Samu hadügyminisztert, aki tábornoki rangban lett a magyar kormány minisztere, és akinek névválasztása is mutatja, milyen mélyen vágyott arra, hogy elfogadják. Széchényi ezzel kapcsolatban idézte a szerinte vicces példát, miszerint a Borsszem Jankó élclap karaktere, Spitzig Itzig a fiát már Spitzig Árpádnak nevezte a millennium idején.
A bárósodott rétegről szólva Frank elmondta, hogy
közel ötven zsidó család vásárolt bárói címet, ám gróf senkiből sem lett.
A történész Molnár Ferenc egy kevéssé ismert művét, Az éhes várost idézte arra, hogy ezeket a családokat sokszor felkapaszkodottnak látták. Frank szerint viszont a családokat nem az érdekelte, hogy szeressék őket, hanem hogy az elit részei lehessenek. Ez az a réteg volt, amely a Fiumei úti zsidó temetőben elképesztő méretű sírboltok alá temetkezett. Ezek a családok továbbá ügyeltek rá, hogy gyermekeik jó neveltetést kapjanak, és szorgalmazták a vegyesházasságokat, noha Széchényi hozzátette, hogy a belső házasodás is gyakori volt.
Frank a nemesi zsidó családokkal kapcsolatban A napfény íze című filmet is kritizálta, mivel szerint a bárói réteg leszármazottjaiból nem lett kommunista verőlegény, ők inkább külföldre távoztak a holokauszt után. Széchényi ezeken kívül megemlítette: fontos látni, hogy görög, norvég vagy svájci eredetű gazdag családok is voltak, nem kizárólag zsidók asszimilálódtak.