Új mozdonyokat kaphat a MÁV – íme a legnagyobb erősségeik
A közlekedési tárca 20 tolatómozdonyt vásárolna Kínából. A MÁV két éven belül meg is kaphatja a CRRC-mozdonyokat. Összeállításunkból kiderül, milyen előnyei vannak ezeknek a járműveknek.
A Budapest-Lajosmizse vonalon rendszeresen elégtelennek bizonyul az ott közlekedő motorvonatok befogadóképessége.
Olyan tömeg van a lajosmizsei személyvonatokon, hogy az utasok a Desiro motorvonat csomagtartóján voltak kénytelenek utazni – írja az Index.
A Budapest-Lajosmizse vonalon rendszeresen elégtelennek bizonyul az ott közlekedő motorvonatok befogadóképessége. A vasútvonalon korábban nagyobb kapacitású, mozdonyos vonatok közlekedtek, de egy ideje a korszerűbb, ugyanakkor szűkösebb Desiro motorvonatok váltották fel őket. Az újabb vonatok viszont gyakran elromlanak, ráadásul a nyári időszakban a balatoni forgalomban is szükség van rájuk, ezért sokszor az elővárosi forgalmat bonyolító lajosmizsei vonalról csoportosítják át őket.
Még kényelmetlenebbé teszi a dolgot, hogy a Nyugati pályaudvar és Kőbánya-Kispest között jelenleg vágányzári munkák folynak, ezért a Lajosmizse felől érkező utasoknak át kell szállniuk Kőbánya-Kispesten. A vasúttársaság vizsgálja, hogy a pályakarbantartás befejezése után mely vonatokra állíthat be nagyobb kapacitású vonatokat.