Nem engedte a mozdonyvezető, hogy kollégája vezesse a Nohabot

2019. június 03. 22:59

Nem lett jó vége.

2019. június 03. 22:59

Az Index szúrta ki a sztorit az Indóház című vasúti magazin weboldalán. A MÁV pénteki közleménye szerint az M61 004-es Nohab mozdony húsz éve Badacsonylábdihegynél történt balesetének évfordulóján, vasárnap a MÁV a 017-es számú svéd gyártmányú dízelmozdonya a Székesfehérvárról 8:55-kor továbbinduló, 972-es számú gyorsvonat élére állt volna, hogy elvigye a szerelvényt Tapolcára. Legalábbis ez volt a terv.

Az élet azonban keresztülhúzta a vasúttársaság terveit. Mint az iho.hu szakmai magazin beszámolt róla, vasárnap megjelent a MÁV-Start Zrt. tapolcai mozdonyvezetője, de a 017-es eredeti vezére nem engedte föl a gépre – fültanúk szerint meglehetősen bárdolatlan modorban beszélt az elképedt kollégával. A 017-est végül levették a vonatról, a Nohab magában tért haza Rákosra.

A lap szerint a kultikus svéd mozdony számos rajongója csak azért utazott a helyszínre, hogy felszállhasson a nosztalgiavonatra, sokan elkeseredtek, hogy banális okokból meghiúsult a menet.

Az egykori szerencsétlenség helyszínén, a pálya mellett bazaltkő oszlop emlékeztet a Nohab utolsó útjára. A fénykorában rendkívül nagy becsben tartott mozdony torzóját a tapolcai állomáson lehet látni.

Kirúgják a mozdonyvezetőt

A MÁV a következőképpen tájékoztatta az Indexet: a cég nagyon sajnálja a történteket, a mozdonyvezetőnek várhatóan megszüntetik a munkaviszonyát. Hozzátették: a mozdony rajongói az elmaradt utazást június 8-án, szombaton pótolhatják. Az előző útra megváltott menetjeggyel rendelkezőknek nem kell újabb jegyet vásárolniuk a Nohab vontatta szerelvényre; amennyiben a MÁVDIREKT-en keresztül (telefonon a +36 (1) 3 49 49 49-es telefonszámon vagy e-mailben az [email protected] címen) eredeti menetjegyük sorszámának megadásával jelzik utazási szándékukat 2019. június 7-én, pénteken 12 óráig.

Kép: iho.hu

Összesen 35 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
hegyaljai
2019. június 04. 12:27
Mivel nem vagyok vasutas, csak feltételezem a következőket: A MÁV vágány hálózatán (pályavasút) a személyszállítást alapvetően a MÁV-START végzi, menetrend szerint. Ha vannak MÁV-START különvonatok, más vasúti szolgáltatók személyszállító, például nosztalgia vonatai, akkor azt be kell illeszteni a menetrendbe. Innentől kezdve a pályavasút által adott engedély, egyedi engedély alapján a vonat közlekedéséért az egyéb vasúti szolgáltató felel. Ő fizeti a pályahasználati díjat, a baleset biztosítást. Ő határozza meg, hogy ki vezeti a vonatot. (ki a mozdonyvezető) Ha a mozdony, a vasúti kocsik (például nosztalgia kocsik) nem a szolgáltatós tulajdonában vannak, akkor azok használatára szerződést kell kötni. Tehát, a tisztázatlan jogi helyzet miatt fordulhatott elő, hogy a mozdonyvezető átvette a hatalmat!
fogas paduc
2019. június 04. 10:29
Nekem három Nohabom is van Digitools hangdekóderrel: https://www.youtube.com/watch?v=oZSBolifVRI De én inkább felveszem a mozdonyvezetőket, mint kirúgom.
Senior
2019. június 04. 08:10
Hajrá Gysev/Raaberbahn!
Bitrex®
2019. június 04. 07:58
Egy Ferrarit én sem engedném, hogy a keresztfiam vezesse.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!