Az Index szúrta ki a sztorit az Indóház című vasúti magazin weboldalán. A MÁV pénteki közleménye szerint az M61 004-es Nohab mozdony húsz éve Badacsonylábdihegynél történt balesetének évfordulóján, vasárnap a MÁV a 017-es számú svéd gyártmányú dízelmozdonya a Székesfehérvárról 8:55-kor továbbinduló, 972-es számú gyorsvonat élére állt volna, hogy elvigye a szerelvényt Tapolcára. Legalábbis ez volt a terv.
Az élet azonban keresztülhúzta a vasúttársaság terveit. Mint az iho.hu szakmai magazin beszámolt róla, vasárnap megjelent a MÁV-Start Zrt. tapolcai mozdonyvezetője, de a 017-es eredeti vezére nem engedte föl a gépre – fültanúk szerint meglehetősen bárdolatlan modorban beszélt az elképedt kollégával. A 017-est végül levették a vonatról, a Nohab magában tért haza Rákosra.
A lap szerint a kultikus svéd mozdony számos rajongója csak azért utazott a helyszínre, hogy felszállhasson a nosztalgiavonatra, sokan elkeseredtek, hogy banális okokból meghiúsult a menet.
Az egykori szerencsétlenség helyszínén, a pálya mellett bazaltkő oszlop emlékeztet a Nohab utolsó útjára. A fénykorában rendkívül nagy becsben tartott mozdony torzóját a tapolcai állomáson lehet látni.
Kirúgják a mozdonyvezetőt