Az ellenzéknél a Gyurcsány-párt vezet
Az elmúlt hónapokban már megszokhattuk, hogy a Facebookon a legpotensebb ellenzéki párt a Demokratikus Koalíció, amely a kampányhajrára nemcsak megőrizte, de még növelte is előnyét a többi ellenzéki párttal szemben (17 százalék, 182 ezer interakció). Érdekesség, hogy a DK-hoz képest feleannyi interakciót kiváltva ugyan, de a Párbeszéd (8 százalék, 93 ezer) feljött a harmadik helyre, ami valójában nem a párt sikerességének, hanem a versenytársak kudarcának tudható be. A magukat modern, fiatalos pártoknak előszeretettel bemutató Momentum (3 százalék, 35 ezer) és LMP (1 százalék, 7 ezer) továbbra is a lista legvégén kullog.
Összeomlott az MSZP és a Jobbik kampánya
A kampány két nagy vesztese egyértelműen az MSZP és a Jobbik. A korábbi vizsgálatok még stabil dobogós helyezést mutattak ki a szebb napokat látott egykori radikális pártnak, mára azonban arányaiban felére esett az általuk kiváltott reakciók száma a közösségi médiában, hiszen a korábban mért 14 százalékos részesedésük a kampány finisére mindössze 6 százalékra esett vissza (68 ezer interakció). Bár a szocialisták a korábbiakban sem bizonyultak hatékony Facebook-használónak, de ezen a választások véghajrájában sem sikerült változtatniuk és a Jobbikhoz hasonló eredményt tudhatnak magukénak (6 százalék, 68 ezer). Ennél is beszédesebb azonban, hogy ez az a két párt, amelyek nemhogy növelték volna követőik számát, hanem folyamatosan iratkoznak le hivatalos Facebook-oldalaikról. A vizsgált időszakban nem volt olyan nap, hogy ne hagyták volna el a néppártosodott Jobbikot a követői, így átlagban napról-napra 67 felhasználót vesztett a párt, míg a szocialistákat naponta nagyjából tízen hagyták faképnél.