Hiller István elismerte: Nem volt jogszerűtlen a túlóratörvény parlamenti elfogadása

2019. január 26. 15:47

2019. január 26. 15:47

„A parlamenti szabályok szerint nem volt törvénytelen” – válaszolta a Hiller István, az MSZP politikusa az ATV csütörtök esti műsorában arra, hogy jogszerűtlen volt-e a túlóratörvény parlamenti elfogadása.

A parlament MSZP-s alelnöke elismerte, hiába próbálta az ellenzék megakadályozni a túlóratörvény és más jogszabályok elfogadását a parlamentben azzal, hogy nem engedték fel a pulpitusra az ülést levezető elnököt, az ülés törvényesen zajlott le. Hiller arról is beszélt, hogy mivel minden törvényesen zajlott, ezért az ellenzék hiába fordul az Alkotmánybírósághoz: „igaz kérdésére az igaz válasz, hogy maga az eljárás nem volt jogszerűtlen”. 

A kérdéses részt a videón a 13:55-től láthatják.

Rónai Egon: Törvénytelen volt ez a szavazás, ahogy az ellenzék ma állítja?

Hiller István: A parlamenti szabályok szerint nem volt törvénytelen. Ugye most nem egy morális helyzetet, hanem egy jogszabályt kérdez.

Rónai Egon: Így van. Ugye ez a törvénytelenségi vélelem ez lenne az Alkotmánybírósághoz fordulás egyik érve.

Hiller István: Én azt gondolom, hogy nem. Hogyha úgy gondolnám, hogy igen, akkor a legnagyobb jó szándékkal és örömmel mondanám. De e tekintetben is igaz kérdésre igaz választ kell adni. Például a házelnök azzal a helyzetével, amivel élt, tudniillik, hogy ugye a Házszabályban az van, hogy az elnöki székben elnökli az elnök, a levezető elnök az Országgyűlés ülését. Hogyha ebbe a terembe bárkit bevisz, egy 7 éves gyereket vagy egy 32 éves marslakót, és megkérdezi tőle, kedves barátom, mutasd már meg, melyik az elnöki szék, akkor mindenki annak a magas pulpitusnak a legmagasabb pontján levő nagy marha széket mutatná, idézőjelbe a marhát, még mielőtt, tehát óriási széket mutatná, mert az az elnöki szék. De annyira egyértelmű, hogy jogszabályba soha nem fektették le. Ezért ők most úgy értelmezték, hogy az az elnöki szék, amiben az elnök ül. És bár logikusan azt mondhatnánk, hogy de ember, ne csináld már, de a jogász agyuk e tekintetben, minthogy 103 éve, mindenki úgy gondolta, hogy az elnöki szék az az elnöki szék, amit mindenki lát, amikor a tévét nézi is, ez jogszabályban nem rögzített. Sajnos tehát azt kell mondjam, sajnos vagy nem sajnos, igaz kérdésére az igaz válasz, hogy maga az eljárás nem volt jogszerűtlen, morálisan nyilván elítélendő.”

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!

Összesen 106 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
tothpal
2019. január 28. 17:14
Hiller Istvánnak: "A lét dadog, csak a törvény a tiszta beszéd..."(József Attila)
Bakafa
2019. január 28. 12:00
Csak azt az utolsó megjegyzést ne tette volna! Mi a probléma a morállal? Ha csak nem a párttársaira gondol.
gonterl
2019. január 27. 15:30
A túlórázás lehetőségével csábítják az ukrán munkásokat. Ők lemondanának a nyolc óra szórakozásról, hogy a családjuk legalább megéljen.
catalina9
2019. január 27. 09:39
Egyrészt igaza van Hillernek, amikor azt mondja, hogy az eljárás törvényes volt, ugyanakkor azt nem mondja ki, hogy az ellenzék eljárása törvényes volt, vagy nem." hát Hiller bolsevik... "Másrészt ugyan törvényes eljárásnak aposztrofálja a törvény elfogadását, de morálisnak nem. Megint elsumákolja, hogy az ellenzék eljárása morális, vagy nem volt morális." hát Hiller sumák bolsevik.. "Sőt! Ha elfogadjuk az állítását, hogy a törvény elfogadása nem volt morális, akkor ebből az is következik, hogy a burkolt állítása szerint az ellenzék eljárása morális volt." hát Hiller morálisa sumák bolsevik...a nem rákérdező Rónai Egon pedig sunyi liberális..szóval egyiktől sem várható más. Ám Hiller javára írom, hogy nem jellemtelenebb, mint pártja átlaga....
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!